تفاهم برای حمل سالیانه هفت میلیون تن زغالسنگ توسط راه آهن شرق

در دیدار مدیرکل راه آهن شرق با مدیران چینی شرکت معدنی صدر پاژ برای حمل سالیانه هفت میلیون تن زغالسنگ تفاهم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق، محمد ابراهیم اقبالی از دیدار با مدیران چینی شرکت معدنی صدر پاژ که در زمینه زغالسنگ فعالیت دارد در محل اداره کل راه آهن شرق خبر داد.

وی گفت: این شرکت معدنی در محل ایستگاه ریزو که یکی از ایستگاه های راه آهن شرق است یک معدن زغالسنگ دارد که قرار شد با مشارکت طرف چینی و راه آهن، خط فرعی به طول ۴۰۰ متردر ایستگاه ریزو و به طول پنج کیلومتر از ایستگاه تا محل معدن جهت بارگیری زغالسنگ احداث شود.

مدیر کل راه آهن شرق افزود: مطابق قانون احداث خطوط فرعی و انشعاب بر عهده طرف دیگر قرار داد است که اخیرا راه آهن نیز در ساخت آن مشارکت می کند.

وی گفت: در آینده نزدیک روزانه ۲۰ هزار تن زغالسنگ با ۳۶۳ واگن توسط راه آهن شرق از این معدن حمل خواهد که معادل ۱۰۰۰ تریلیر می باشد و حمل این بار توسط راه آهن باعث کاهش ترافیک جاده ای و به طبع آن کاهش تصادفات می شود.

وی افزود: این شرکت قصد سرمایه گذاری در معادن زغالسنگ منطقه را دارد که به این شرکت پیشنهاد شد در کوتاه مدت یک خط بارگیری در محدوده ایستگاه احداث شود و در بلندمدت نیز نسبت به احداث خط فرعی و ایستگاه بارگیری در محل معدن اقدام شود.

یکی دیگر از پیشنهادات مدیرکل راه آهن شرق به این شرکت با توجه به حجم بالای بار و سیاست های تشویقی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ریلی، تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی بود.

مدیر کل راه آهن شرق از آمادگی این اداره کل برای حمل بارهای معدنی و سایر بارهای انبوه خبر داد و گفت: راه آهن برای رقابت با بخش جاده ای اقدام به اعمال تخفیف های ویژه از جمله کاهش حق دسترسی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =