عزم جدی مسئولین برای حل مشکل سامان فراز قشم

با توجه به نگرانی و بیکاری چند روزه کارگران شرکت معدنی سامان فراز قشم، رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس علت تعطیلی موقت این شرکت را عدم تامین مواد آتش باری دانست.

به گزارش پایگاه خبری طبس، مهندس جلالی فرد رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص شرکت سامان فراز قشم گفت: این شرکت خصوصی پیمانکار استخراج زغال از یکی از بلوک های پروده چهار است.

وی در پاسخ به خبرنگار طبس نیوز در خصوص تعطیلی این شرکت بیان داشت: علت تعطیلی چند روزه این شرکت، تامین مواد ناریه و آتش باری است چون پیش روی های آن در سنگ انجام می‌شود بدون آن نمی‌توانند کار کنند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت کارگران شرکت سامان فراز قشم افزود: اکنون در حال پیگیری برای رفع هر چه سریعتر این مشکل هستیم و کارگران این شرکت بدون مواد ناریه عملا کاری نیست که انجام دهند.

وی افزود: هیچ کارگری از این شرکت اخراج نشده و به طور موقت چند روزی کاری ندارند و حقوقی دریافت نخواهند کرد و این وضعیت نمی تواند بیشتر تداوم پیدا کند و همه کارگران به کار خود برمی‌گردند.

مهندس جلالی فرد خاطرنشان کرد: این وضعیت تعیین تکلیف خواهد شد و با مساعدت های معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس، هیئت فرعی نظارت بر مواد ناریه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونت معدنی و مدیرعامل طرح توسعه معادن زغالسنگ، امید این داریم تا هفته آینده مشکل حل شود.

وی افزود: مواد ناریه حساسیت خاص خود را دارد و نمی شود به راحتی انجام داد و سیکل اداری آن طولانی است که اکنون بخش عمده ای از آن انجام شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: شرکت پروده زغالسنگ به دلیل اینکه انبارک در این شرکت مستقر است اکنون اعلام آمادگی کردند و آنها نیز در این مورد همکاری خوبی برای رفع مشکل کردند.

وی تاکید کرد: در هفته آینده که نتیجه روشن شود خیلی بیشتر میتوانیم در خصوص شرکت، برنامه ها و شرایط آن صحبت کنیم و اکنون تمام همت و تلاشمان جهت رسیدگی به این موضوع است که کارگران بتوانند برگردند.

وی با ابراز تاسف از این موضوع اظهار داشت: این وضعیت به خصوص اینکه در هفته دولت اتفاق افتاد همه را متاسف و متاثر کرد و همه برای رفع هر چه سریعتر مشکلات شرکت سامان فراز قشم تلاش خواهیم کرد.

وی در پایان در خصوص حادثه معدنی شرکت نگین گفت: واگن بعد از خالی کردن بار چوب از ۳۰۰ متری دهانه اکلن (تونل‌ شیب‌دار ) از ریل خارج شده و در حین برگشت با کارگر برخورد کرده است که علت دقیق آن در دست بررسی و کارشناسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 3 =