واحد تولیدی قطعه تکمیل کننده سیستم گرمایشی خودرو پراید در طبس افتتاح شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: واحد تولیدی قطعه تکمیل کننده سیستم گرمایشی انواع خودرو پراید با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان راه اندازی و افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس، در آخرین روز از هفته دولت یک واحد تولیدی قطعه تکمیل کننده سیستم گرمایشی خودرو پراید در طبس افتتاح شد.

مرتضی جلالی فرد رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس در این خصوص به خبرنگار طبس نیوز گفت: این واحد تولیدی وابسته به شرکت های دانش بنیان در شهرستان طبس است.

جلالی‌فرد افزود: کلیه خودروهای پراید مدل قبل از ۹۴  دچار مشکل سیستم گرمایشی هستند و نیاز به این قطعه دارند، اما شرکت سایپا در مدل های جدید پراید(بعد از ۹۴) با تغییراتی که در سیستم گرمایش پراید ایجاد کرده است، تا حدود زیادی مشکل را بر طرف کرده است.

وی بیان کرد: این مخترع طبسی تغییراتی در این سیستم ایجاد کرده و مشکلات آن را اصلاح کرده است، اما این قطعات به شرکت سایپا نمی‌رود و منحصرا در این واحد تولیدی و نمایندگی های آن به فروش میرسد.

وی ادامه داد: دارندگان خودروهای پراید مدل سال ۹۴ به قبل میتوانند با مراجعه به این واحد تولیدی با هزینه ۷۰ هزار تومان این قطعه را روی دستگاه خود نصب کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: هم اکنون این واحد تولیدی به طور مستقیم برای ۵ نفر ایجاد اشتغال کرده است و تعداد ۱۱ نمایندگی در سطح کشور دارد، که با توجه به نیاز بازار، بزودی تعداد نمایندگی های این واحد تولیدی در کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص هزینه راه اندازی این واحد تولیدی گفت: مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان هزینه راه اندازی آن شده که حدود ۹۵ میلیون تومان صرف خرید تجهیزات، مبلغ ۵۰ میلیون تومان هزینه سرمایه در گردش و مابقی صرف هزینه های زمین و سوله شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مخترع طبسی دو طرح ابتکاری دیگر نیز دارد اما به دلیل هزینه بر بودن، وارد سیستم تولید نشده است.

شایان ذکر است این کارخانه متعلق به شرکت کویر پارس خودرو طبس(با مدیر عاملی آقای کاظم سیمرغ زاده) بوده که پروانه بهره‌برداری آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر گردیده است.

 با نصب این قطعه بخاری اتومبیل در کمتر از چهار دقیقه به دمای مطلوب می رسد و در کاهش سوخت تاثیر مثبت دارد.

دیدگاهی در “واحد تولیدی قطعه تکمیل کننده سیستم گرمایشی خودرو پراید در طبس افتتاح شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 5 =