پیام مشترک امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رییس شورای اسلامی شهر طبس

در این پیام مشترک بر لزوم بهره گیری هرچه بیشتر و بهتر از برکات ایام محرم و توجه به شعائر اسلامی و از جمله احیای امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه شدن فرهنگ والای عاشورا و پیام کربلا تأکید شده است.

طبس نیوز

به مناسبت محرم و فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش پیامی مشترکی از سوی امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رییس شورای اسلامی شهر طبس صادر شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری طبس متن پیام بدین شرح است :

«محرم، ماه ایثار، حماسه و شجاعت و تجلی گاه عشق و ارادت به ولایت و امامت است.».

بی شک قیام سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) و ماجرای اسفناک کربلا، نقطهٔ عطفی در تاریخ بشریت است که در این رویداد عظیم، قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطله؛ بر جبههٔ ستمکاران و حکومت‌های شیطانی زد.

با فرا رسیدن محرم دیگر بار آوای مقاومت در برابر بیداد و شمیم ایثار و شهادت در جهان هستی طنین انداز شده و این حقیقت، کاخ جور ستمگران را متزلزل ساخته و تأثیر فراوان خود را برای پایان دادن به افسون نا امیدی در برابر زورگویان و قدرت‎طلبان به ظاهر غالب، و خنثی کردن وسوسهٔ خنّاسان و خدعهٔ اغواگران برجای می‌گذارد.

قیام حضرت امام حسین (ع)، مبدأ تحولی عظیم برای مبارزه و جهاد شد که آثار آن در تمام ابعاد تاریخ شیعه و زندگی آزادگان جهان مشهود است.

عاشورا حاوی درس‌ها و پیام‌های متعدد و پرمحتوا و تعالی بخشی است که هرکدام می‌تواند رهگشا و راهنما به سوی کمال و سعادت واقعی بشر باشد.

عاشورا به همگان آموخت برای مقابله با فشارهای درونی و بیرونی و غلبه بر مشکلات، در راه رسیدن به هدف، پایداری و استقامت لازم است و بدون صبر، در هیچ کاری نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید و آنچه حماسهٔ کربلا را به اوج ماندگاری و تأثیرگذاری و فتح معنوی رساند، روحیهٔ مقاومت امام حسین علیه‌السلام و یاران و همراهان ایشان بود.

در برههٔ امروز کشور و جهان و به ویژه در حالی که متخاصمین نهضت حسینی (ع) و زخم خوردگان از انقلاب خمینی (ره)، در هر زمان و مکان، بساط توطئه و دام فتنه گسترده‌اند و با عزمی جزم و با تمسک به ابزارهای مختلف و به خصوص با فشارها و تحریم‌های همه جانبه، به خیال خام خود قصد از بین بردن نظام الهی و مردمی ایران اسلامی را دارند؛ و از سویی دیگر جهانیان شاهد گستاخی و تهاجم دردمنشانهٔ رژیم جعلی و سفاک صهیونیستی به مردم مظلوم غزه هستند، وظیفهٔ همگان بس خطیر شده و عاشورائیان و حسینیان رسالتی دوچندان دارند.

اینک در شرایطی که فضای شهر و دیارمان همچون نقطه نقطهٔ میهن اسلامی، پر از معنویت و حزن و اندوه محرم است، ما نیز ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت عرض نموده و با تأکید بر لزوم بهره گیری هرچه بیشتر و بهتر از برکات و اثرات این ایام شریف، از وعاظ و مداحان ارجمند، دست‌اندرکاران محترم هیئات مذهبی و عزاداران حسینی و همه دست‌اندرکاران خواستاریم توجه به شعائر اسلامی و از جمله احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پیام مهم قیام حضرت اباعبدالله (ع) و حرکت در مسیر کسب معرفت و شناخت باطنی و واقعی این حرکت عظیم و بسط و نهادینه شدن فرهنگ والای عاشورا و پیام کربلا را مد نظر قرار دهند.

عزت و عظمت روز افزون اسلام عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی و سلامتی و توفیق ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) و قبولی اعمال و عزاداری همه عاشقان حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) را از درگاه ربوبی خواستاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + ده =