نماز جماعت ظهر عاشورا در طبس با شرکت گسترده عاشوراییان برگزار خواهد شد

جلسه برنامه ریزی مراسم عزاداری و برپایی نماز جماعت باشکوه ظهر عاشورا، با حضور امام جمعه، مسئولان ذی‌ربط و دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی شهر طبس در محل فرمانداری برگزار شد.

 جلسه برنامه ریزی مراسم عزاداری و برپایی نماز جماعت باشکوه ظهر عاشوراجلسه برنامه ریزی مراسم عزاداری و برپایی نماز جماعت باشکوه ظهر عاشورا، با حضور امام جمعه، مسئولان ذی‌ربط و دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی شهر طبس در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری طبس؛ روز گذشته در این جلسه فرماندار طبس از برنامه ریزی و تلاش‌های مسئولان و دست‌اندرکاران هیئات مذهبی و حضور گسترده مردم در مراسم و برنامه‌های عزاداری محرم تقدیر و تشکر کرد.

«احمد طالبیان مقدم» در ادامه بر لزوم توجه به فرایض امر به معروف و نهی از منکر، نماز اول وقت و همچنین فلسفه قیام حضرت اباعبدا… الحسین (ع) و اشاره به مظلومیت و مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی در مراسم عزاداری تأکید کرد.

حجت الاسلام «سید ابراهیم مهاجریان» امام جمعه طبس نیز با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، در خصوص اهمیت اقامه نماز جماعت سخنانی را بیان داشت و خاطرنشان ساخت: امام حسین (ع) در روز عاشورا علیرغم تمامی مشکلات، نماز اول وقت را ترک نکردند.

تأکید بر لزوم زمینه سازی برای برگزاری نماز جماعت با شکوه عموم عزاداران حسینی در روز عاشورا و نیز برگزاری مراسم عزاداری با رویکرد هر چه مناسب‌تر و و متناسب با روحیه والا و ارزشمند بسیجی با توجه به مصادف شدن ایام هفته بسیج با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و نیز ضرورت توجه، حمایت و دعا برای مردم مظلوم غزه که مورد هجمه صهیونیست‌های غاصب قرار گرفته‌اند، از دیگر محورهای سخنان امام جمعه طبس بود.

در این جلسه همچنین در ارتباط با تهیه شرایط و تمهید امکانات لازم برای برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا با شرکت گسترده و منسجم عموم مردم در محل خیابان شهید منتظری از ابتدای چهارراه بسیج به سمت چهار راه هیئت صاحب‌الزمانی (عج) تصمیم گیری شد.

گفتنی است مراسم آیینی و سنتی نخل برداری روز عاشورا پس از اتمام نماز جماعت ظهر و عصر برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =