برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان طبس تشریح شد

در آستانه هفته دفاع مقدس برنامه‌ها و اعضای کمیته‌های ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس در شهرستان طبس اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی گفت: امروز وظیفه ما مسئولین است که نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم به خصوص به نسل جوان که انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده است می‌طلبد که مسئولان فرهنگی شهرستان نگاه ویژه ای به آن داشته باشند چون دشمن شبانه روز کار میکند.

دشمن در جنگ نرم افکار و اعتقادات مردم را نشانه گرفته است

وی بیان کرد: روزی جنگ سخت بود و اکنون جنگ نرم است و مقابله با اعتقادات و ارزش های جوانان و نوجوانان ما دارد و باید باز هم از همان راه و روشی که در دفاع مقدس که همان اتحاد، اخلاص و ایمان راسخ که باعث پیروزی شد را ادامه دهیم.

دفاع مقدس هویت ملی ماست

وی با بیان اینکه دفاع مقدس هویت ملی ماست افزود: حفظ این هویت ارزشمند و شناساندن آن به نسل جوان و جامعه امروزی باید در دستور کار همه مسئولین قرار گیرد و با نشست ها و برنامه های فرهنگی و یادواره های شهدا تلاش کنیم که ایمان و اخلاص در جوانان موج زند.

سرهنگ فرحبخش ثانی گفت: دفاع مقدس از برجسته ترین افتخارات مردم ایران در دفاع از میهن است، جنگ هشت سال دفاع مقدس یک جنگ نابرابر بود.

وی ادامه داد: این جنگ، جنگ دو کشور نبود بلکه جنگ ابرقدرت های دنیا با ایران اسلامی بود و بیش از ۳۵ کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم چه از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات رژیم بعثی عراق را حمایت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین محترم ادارات و نهادها در هفته دفاع مقدس که متعلق به ایثارگران، رزمندگان و آزادگان است با خانواده‌هایشان دیداری کنیم چرا که اینها سرمایه و ذخایر انقلاب هستند.

برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در شهرستان طبس

وی در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: برنامه های سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز می شود.

وی افزود: همچنین در ۲۸ شهریورماه و پیش از شروع هفته دفاع مقدس یادواره شهدای روستای پیکوه در بخش دیهوک برگزار می شود.

سرهنگ فرحبخش ثانی به برنامه های تدارک دیده شده جهت اجرا در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دیدار با امام جمعه محترم، تجمع و رژه نیروهای نظامی و انتظامی در شهر طبس و دیهوک، غبار روبی مزار شهدا از برنامه های هفته دفاع مقدس می‌باشد.

وی ادامه داد: یادواره شهدای فاجعه منا، یادواره شهدای روستای اسفندیار و شهدای گمنام بخش دستگردان، همایش پیاده‌روی خانوادگی از مزار شهدای گمنام تا باغ گلشن، شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور حداکثری بسیجیان، افتتاح حوزه خواهران دیهوک، رزمایش بزرگ مردان آسمانی در بخش دیهوک از دیگر برنامه های شاخص این هفته خواهد بود.

فرمانده سپاه طبس اضافه کرد: اعزام تیم پزشکی توسط بسیج سازندگی به نقاط محروم شهرستان، یادواره شهیده رقیه رضایی شهید شاخص سال ۹۵، یادواره شهدای آبروی محله در سطح شهرستان، گردهمایی رزمندگان و ایثارگران، همایش تجلیل از عوامل اجرایی راهیان نور، همایش حامیان ولایت، یادواره شهدای گردان امام حسین علیه السلام، یادواره شهدای مدافع حرم، تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در بخش دستگردان، همایش علم‌داران جنگ نرم در حوزه خواهران و همایش زنان و دفاع مقدس در مقابله با جنگ نرم برنامه های محوری هفته دفاع مقدس خواهد بود.

ادارات برنامه‌های خود را تا ۲۱ شهریور‌ماه به دبیرخانه ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس ارسال کنند

سرهنگ فرحبخش ثانی گفت: مسئولین محترم ادارات اگر برنامه‌ای در سطح اداره خود دارند تا ۲۱ شهریور به دبیرخانه ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس ارسال کنند تا در بولتنی که قرار است آماده شود گنجانده شود.

وی در خصوص نصب و آذین بندی سردر ادارات گفت: حداقل با نصب پارچه این ایام گرامی داشته شود و اگر بتوانند سنگری درست شود مناسب خواهد بود و آهنگ های زمان جبهه و جنگ پخش شود.

وی همچنین از مسئولین ادارات برای روز ۳۱ شهریور روز رژه درخواست همکاری کرد و افزود: زمانی که رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به ادارات مراجعه می‌کنند حال و هوای جبهه و جنگ را به گوششان برسد و از مدعوین و مراجعین پذیرایی مختصری انجام شود.

اعضای کمیته های ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس مشخص شدند

فرمانده سپاه طبس گفت: بنده به عنوان مسئول ستاد و جانشین جناب سرهنگ داوودی، دبیر ستاد جناب سروان ابراهیم زاده، کمیته پشتیبانی شورای شهر و شهردار، کمیته مالی اداره صنعت معدن و تجارت، کمینه امور مساجد و روحانیت دفتر امام جمعه محترم و سازمان تبلیغات خواهند بود.

وی اضافه کرد: کمیته دانش آموزی مدیریت محترم آموزش و پرورش، کمیته ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه، کمیته امنیت و انتظامی فرمانده محترم انتظامی و عملیات سپاه، کمیته نظارت و ارزیابی فرمانداری و بازرسی ناحیه هستند.

وی بیان کرد: کمیته رژه و مراسمات سپاه ناحیه طبس، کمیته فرهنگی و فضاسازی شهرداری و فرهنگی سپاه ناحیه طبس، کمیته اطلاع رسانی آقایان سنگچولی و الاهی، کمیته بانوان بر عهده کمیسیون امور بانوان فرمانداری و بسیج خواهران، کمیته دانشجویی دانشگاه‌های شهر طبس و فضای مجازی بر عهده آقایان طاهری و نجفی خواهد بود که امیدواریم همکاری لازم را داشته باشیند تا مراسمات هر چه با شکوه‌تر برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دوازده =