مردم و مسئولان از تولیدات داخلی شهرستان استفاده کنند

امام جمعه طبس با بیان ضرورت حمایت مردم و مسئولان از سرمایه گذاران در شهرستان طبس بر استفاده از محصولات تولیدی داخل شهرستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس افزود: اگر برای پیشرفت و اقتصاد شهرمان دلمان می سوزد، وقتی کسی در شهرمان سرمایه گذاری می کند و تولیداتی دارد سعی کنیم همان تولیداتی که در شهرمان تولید می شود را استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این که نباید از تولیداتی که در شهرهای دیگر تولید می شود استفاده کنیم افزود: این امر موجب می شود سرمایه گذاری در شهرمان بیشتر شود و شهر توسعه زیاد داشته باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه سیمان طبس مدتی است به تولید رسیده است اما بعضی از نماینده های سیمان و کسانی که سیمان مورد استفاده آن هاست از خارج از شهرستان سیمان وارد می کنند که این کار درستی نیست و خلاف انصاف و ترمز گذاشتن روی توسعه شهر و شهرستان است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: موارد دیگری نیز در شهرستان وجود دارد که با وجود سرمایه گذاری و تولید در شهرستان که مورد نیاز بعضی از ادارات است آنها از شهرهای دیگر تهیه می کنند.

وی افزود: مسئولان کاری کنند که سرمایه گذاری در شهرستان توسعه یابد و سرمایه گذارها در این شهرستان سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: یکی از موارد دیگر در خصوص سرمایه گذاری، همین تیرهای سیمانی برق است.که در شهر کارگاهی دارد تولید می کند اما اداره برق و جاهای دیگر از شهرهای دیگر وارد می کنند که این جای گلایه دارد و این کار را انجام ندهند و از تولیدات داخلی شهرستان استفاده کنند.

امام جمعه طبس با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ بیان کرد: در آینده نزدیک آمارگیری که هر پنج سال یک مرتبه در کشور انجام می شود آغاز خواهد شد که اگر دولت بخواهد برنامه ریزی درستی برای عمران، آبادی و پیشرفت مملکت داشته باشد باید آمار صحیح در اختیارش باشد.

وی افزود: اطلاعاتی که مردم به مأموران آمارگیر می دهند محرمانه می ماند و در اختیار افراد قرار نمی گیرد لذا همه ما سعی کنیم هنگام مراجعه مأمورین اطلاعات صحیح و درستی را بدهیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه بعضی از مسئولین آمارهایی از نظر اشتغال و رشد اقتصاد می دهند که خیلی از مواقع با واقعیت همخوانی ندارد.

امام جمعه طبس گفت: به همین جهت در چند روز گذشته که مأمورین آمار خدمت مقام معظم رهبری رفتند ایشان ضمن این که خطاب به مردم فرمودند باید همه به آمار اهمیت دهند از ارائه بعضی از آمارهایی که واقعیت ندارد گلایه کردند.

ولادت امام هادی (ع) در ۱۵ ذی حجه در سال ۲۱۲ هجری قمری، سالروز کشتار مردم فلسطین توسط صهیونیست های جنایتکار در شبرا و شتیلا در ۲۶ شهریور ۱۹۸۲ میلادی، سالروز زلزله دلخراش طبس در ۲۵ شهریور سال ۱۳۵۷ و کشته شدن ۱۹ تا ۲۵ هزار نفر از مردم در این حادثه، سالروز آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹، شروع سال تحصیلی جدید از اول مهر ماه از مناسبت هایی بود که امام جمعه طبس در این هفته به آن ها اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سیزده =