۴۰ برنامه شاخص در دهه امامت و ولایت در شهرستان طبس اجرا می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس گفت: ۴۰ برنامه شاخص در دهه امامت و ولایت در شهرستان طبس اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام حسن آزاد روز شنبه در نشست خبری افزود: یکی از برنامه های بسیار خوبی که امسال در این دهه صورت گرفت۴۵۴ اعزام کاروان سلامت به روستاهای محروم بود.

وی ادامه داد: گروهی از اعضای هلال احمر به بخش دیهوک اعزام شدند و گروه بسیج جامعه پزشکی نیز به بخش دستگردان و روستاهای بخش مرکزی اعزام خواهند شد.

وی گفت: در این دهه اعزام روحانی مبلغ به روستاها و اماکن فاقد روحانی توسط دفتر امام جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: حدود ۱۰۰ بنر ویژه عید غدیر توسط بنیاد بین المللی غدیر استان خراسان جنوبی با همکاری برخی شرکت های خصوصی آماده نصب در سطح شهر شده است.

وی از دیگر برنامه های این دهه را برگزاری جشن های محله ای در طول دهه توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر طبس و توزیع شربت و شیرینی توسط اتاق اصناف در شب عید غدیر عنوان کرد.

وی اظهار کرد: ستاد عید غدیر خم در طبس ۱۴ کمیته تخصصی است و برای اولین بار در شهرستان برای ستاد دهه امامت و ولایت به صورت پیشنهادی مطرح شده است.

وی افزود: این ستاد با محوریت ائمه محترم جمعه در بخش های دیهوک و دستگردان ایجاد شد و کمیته ها و برنامه ها تشکیل شده است.

وی از تشکیل نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در شهرستان طبس خبر داد و افزود: این بنیاد در سال ۱۳۷۶ در کشور تشکیل شد و مؤسس آن حافظ و مفسر قرآن و نهج البلاغه مرحوم حضرت آیت الله خزعلی می‌باشند.

وی افزود: تقریبا در همه استان ها و شهرستان ها نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر احیا شده است و در شهرستان طبس نیز مسئولیت این بنیاد بر عهده امام جمعه و جانشین ایشان معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس هستند و رئیس اداره تبلیغات اسلامی دبیر این بنیاد است.

وی از جمله اهداف بنیاد بین المللی غدیر را تبیین ، تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیر خم و توجه دادن افکار مسلمانان جهان به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ غدیر در جوامع اسلامی عنوان کرد.

وی بیان کرد: با توجه به عدم امکان حضور حجاج ایرانی در صحرای عرفات به دلیل کارشکنی عربستان و سعودی ها، سیاست بنیاد بین المللی غدیر بر این بود که امسال در مراسم دعای عرفه در سراسر کشور برائت از مشرکین انجام شود و در این شهرستان نیز انجام و یاد شهدای فاجعه منا گرامی داشته شد.

حجت الاسلام آزاد با بیان ضرورت گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا بویژه تنها شهید این حادثه در شهرستان طبس افزود: کاری که می توان برای گرامیداشت یاد شهید نوربخش انجام داد این است که خیابان، میدان یا تندیسی به یاد و نام این شهید نامگذاری و ایجاد شود.

وی با اشاره به واقعه غدیر خم گفت: رسول مکرم اسلام(ص) برای معرفی امیرالمومنین در حجه الوداع امر فرمودند کسانی که جلو رفتند برگردند و کسانی که عقب هستند برسند.

وی با تاکید بر این که واقعه غدیر سه روز است و باید از آن به عنوان ایام غدیر یاد کرد افزود: در واقع سه شبانه روز( هجدهم، نوزدهم و بیستم ذی الحجه) پیامبر اکرم(ص) برای معرفی امیرالمومنین(ع) در حجه الوداع توقف کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =