همایش «احلی من العسل» در طبس برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: با توجه به برگزاری همایش «احلی من العسل» توسط دانش آموزان سراسر کشور این ویژه برنامه در دبیرستان شهید رجایی طبس برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس، دادخدا خدایی صبح امروز ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: با توجه به برگزاری همایش «احلی من العسل» توسط دانش آموزان سراسر کشور این ویژه برنامه در دبیرستان شهید رجایی طبس برگزار می شود.

وی با اعلام این خبر که همایش احلی من العسل در روز یکشنبه  ۱۸ مهر ماه مصادف با هفتم محرم برگزار می شود، تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های مذهبی برای دانش‌آموزان این فرصت را ایجاد می‌کند تا بتوانیم نوجوانان را با فرهنگ اسلامی آشنا کنیم و در تربیت دینی و اسلامی آنان گامی مثبت برداریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس، افزود: وسعت دید نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت (ع) و سطح نگرش آنان به مرگ و زندگی است و اینکه مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام الهی باشد از عسل شیرین‌تر است.

خدایی ادامه داد: هدف از برگزاری همایش احلی من العسل شناخت نوجوانان با شخصیت حضرت قاسم (ع) است چرا که نوجوانان ما باید اخلاق و ادب حضرت قاسم را (ع) را در زندگی خود مورد توجه قرار داده و در مجالس ماه محرم از شخصیت آن درس بگیرند.

وی عنوان داشت: مراسم پخش تلویزیونی ویژه برنامه «سوگواره بصیرت عاشورایی» در آستان مقدس امامزاده زیدبن علی(امامزاده علی) علیه السلام طبس ضبط و به روی آنتن می رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس، بیان داشت: این مراسم در روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه سال جاری مصادف با عصر روز عاشورا از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار خواهد شد.

خدایی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه اجرای امینانه نیات موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش در ایام محرم الحرام می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =