انتظارات مهم فرماندار ویژه طبس از شرکت های صنعتی، معدنی

فرماندار ویژه طبس طی بازدید از کارخانه فرآوری زغالسنگ ممرادکو انتظارات مهمی را در خصوص شرکت های صنعتی معدنی فعال در شهرستان مطرح کرد که عملی شدن آنها توسط شرکت ها می تواند سهم چشمگیری در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان داشته باشد.

به گزارش طبس نیوز، سیدمهدی طلائی مقدم در بازدید از کارخانه فرآوری زغالسنگ ممرادکو طبس با تقدیر از همراهی مسئولین ادارات برای راه اندازی این کارخانه افزود: مسئولین در مقابل این همکاری انتظاراتی دارند که بخش خصوصی نیز متقابلا همراهی خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: از جمله انتظارات ما به کارگیری نیروهای بومی در مجموعه است و البته ممکن است نیروهای متخصص در برخی زمینه ها به دلیل عدم وجود چنین نیرویی در شهرستان از غیربومی استفاده شود که عقلانی است.

فرماندار ویژه طبس با اشاره به گردش مالی حساب های این کارخانه گفت: اگر حساب های کارخانجات در خود شهرستان بازگشایی شود از گردش مالی آن نه تنها خود مجموعه و واحدهای آن منتفع خواهند شد بلکه به نحوی شهرستان نیز از آن منتفع می شود.

وی بیان کرد: موضوع دیگری که در خصوص شرکت های پیمانکاری داریم ارزش افزوده ای است که در قراردادها به شهرستان تعلق می گیرد.

وی با بیان این که منطقه ما منطقه محرومی است افزود: این مبلغ متعلق به شهرداری ها و دهیاری های منطقه است.

طلائی مقدم ادامه داد: اگر شرکتی در تبریز ثبت شده است و محل کار آن در طبس است و آن شرکت سهم ارزش افزوده خود را می تواند در محل ثبت شرکتش(تبریز) بدهد و همچنین می تواند در طبس پرداخت کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: انتظاری که ما داریم این است که سهم ارزش افزوده قراردادها در شهرستان طبس پرداخت شود و در صورت ممکن محل ثبت شرکت به طبس منتقل شود تا این سهم به شهرستان تعلق گیرد.

به گزارش طبس نیوز، پروژه احداث کارخانه فرآوری زغالسنگ ممرادکو با ظرفیت ۱۵۰ تن در ساعت خوراک و تولید ۵۰۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ ککشو در سال جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولادسازی میدکو می باشد.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 14 =