نعمت زاده: معدن یکی از مباحث جدی در مقوله اقتصاد مقاومتی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن یکی از موضوع های جدی در مبحث اقتصاد مقاومتی است،مقام معظم رهبری هم در سیاست های ۲۴ گانه شان و صحبت های مکرر تاکید کردند، در این حوزه بیبشتر تلاش شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، محمد رضا نعمت زاده، شنبه شب در نشست با مدیران زغال سنگ و طرح های زغالی شهرستان طبس، افزود: باید تلاش کنیم با همکاری یکدیگر از محصول معادن که موهبت الهی است برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده شود.

وی یادآور شد: ماده اولیه فعالیت های معدنی در کشور به وفور وجود دارد، ایران به لحاظ داشتن منابع معدنی از حد متوسط بالاتر است.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ نوع مواد معدنی در کشور وجود دارد،که از این تعداد ۲۰ نوع آن در خراسان جنوبی قابل استحصال هست و می توان در این مورد برنامه ریزی کرد.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی انجام استحصال برای ایجاد ارزش افزوده، اینکه مواد به صورت خام صادر نشود، ضروری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در خصوص سنگ هم موارد را تذکر دادیم کسانی که از فروش سنگ خام منتفع می شدند علیه ما حرف هایی زدند و اینجا متوجه شدیم که کار درست انجام داده ایم.

نعمت زاده افزود: باید مواد معدنی را تبدیل به فراورده های مورد نیاز چه در این منطقه و چه در جای دیگر کرد.

وی اظهار کرد: بحث ایجاد پژوهشکده زغالسنگ هم پیگیری می شود، چون توسعه صنعت به دانش نیاز دارد.

وی یادآور شد: کار عاقلانه این است بدانیم در این منطقه از یک لیتر آب چه تعداد اشتغال ایجاد می شود، اگر با یک متر مکعب آب می توان ۲۰ برابر ارزش افزوده و اشتغال بیشتر ایجاد کرد، آب را در مسیر صنعت به جای کشاورزی هدایت کنید.

وی تصریح کرد: در مورد زغال کک هم ظرفیت واحدهای کک موجود به مراتب بیش از تولید کنسانتره است،اولویت فعلی معدن و تولید، کنسانتره است و باید افزایش یابد.

در نشست یادشده معاونان و مشاوران وزارتخانه یادشده، استاندار خراسان جنوبی، فرماندار و امام جمعه طبس، تعدادی از مدیران استان و شهرستان حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 4 =