پیکر ۴ معدنچی جانباخته در اثر حادثه معدن طبس تشییع شد

پیکر چهار نفر از معدنچیانی که در حادثه معدن زغال‌سنگ یال شمالی طبس جان خود را از دست داده بودند، لحظاتی پیش در طبس تشییع شد.

پیکر ۴ معدنچی جانباخته در اثر حادثه معدن طبس تشییع شد

 به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، لحظاتی پیش پیکر چهار نفر از معدنچیانی که در حادثه معدن زغال‌سنگ یال شمالی طبس در روز گذشته جان خود را از دست داده بودند در شهر طبس تشییع شد، پیکر چهار معدنچی فوت شده دیگر پیش‌تر به زادگاهشان منتقل شده بود.

مردم داغدار طبس در ابتدای این مراسم با حضور در محل هیئت مذهبی ابوالفضلی طبس که در و دیوار آن مملو از پلاکاردهای تسلیت بود، در برنامه مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی به مناسبت ایام شهادت حضرت رقیه(س) و همچنین جان باختن هشت معدنچی در اثر حادثه معدن طبس شرکت کردند.

حضور مردم در مراسم تشییع جانباختگان حادثه معدن طبس بسیار چشمگیر بود به نحوی که تعداد شرکت‌کنندگان بالغ بر ۱۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود و حضور چنین جمعیتی در طبس برای تشییع، پیش از این تنها در مراسم تشییع شهدا سابقه داشته است.

ازدحام جمعیت به حدی بود که امکان اقامه نماز بر پیکر معدنچیان متوفی در محل هیئت وجود نداشت، به همین دلیل مردم در محل میدان حضرت امام خمینی (میدان اصلی شهر) طبس حضور یافته و به امامت حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه طبس بر پیکر آنها نماز اقامه کردند.

در ادامه پیکر چهار معدنچی جانباخته تا میدان امام رضا بر دوش مردم طبس تشییع شد.

محمدعلی عبداله‌زاده نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در جمع مردم در محل میدان امام رضا طبس، وقوع حادثه در معدن طبس که موجب کشته شدن هشت معدنچی شد را بسیار تلخ دانست و ضمن تسلیت به خانواده‌های متوفیان، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سعی می‌کنند تا با وضع قوانین درست و منطقی به ویژه در موضوع ایمنی معادن و فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیت کارگران در معادن، از اینگونه حوادث ناگوار پیشگیری کنند.

در ادامه یک نفر نیز به نمایندگی از خانواده‌های کارگران متوفی در حادثه معدن طبس طی سخنانی با اشاره به وجود معادن متعدد در طبس و امرار معاش حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده در این شهرستان از محل استخراج معادن، خواستار ارتقاء وضعیت ایمنی و امنیت معادن و پیشگیری از وقوع حوادثی مشابه شد.

سخنرانی فرماندار شهرستان طبس و قرائت پیام تسلیت استاندار یزد نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد و معاون استاندار یزد نیز در این مراسم حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهارده =