۹۸ درصد پروژه‌های سفر رهبری در استان یزد بهره‌برداری شد

معاون عمرانی استاندار یزد از بهره‌برداری ۹۸ درصد پروژه‌های عمرانی سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد خبر داد.

معاون عمرانی استاندار یزد از بهره‌برداری ۹۸ درصد پروژه‌های عمرانی سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حیدر نوروزی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور مدیران عامل شرکت‌های تولید و توزیع آب و برق و اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: در سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان یزد، ۷۲۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال در استان یزد مصوب شد که پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۹۸ درصد است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مصوبات سفر رهبری افزود: تعریف دقیق پروژه، زمان‌بندی منظم، مشخص بودن منابع تامین اعتبار و تخصیص به موقع اعتبار و توزیع آن در سراسر استان و منتفع شدن همه شهرستان‌ها از مزایای آن، از ویژگی‌های مصوبات این سفر است.

نوروزی با برشمردن پروژه‌های برخی از ادارات و ارگان‌ها و میزان پیشرفت آنها عنوان کرد: استانداری ۴۴ پروژه، بنیاد شهید و امور ایثارگران یک پروژه کلی، اوقاف و امور خیریه ۲۷ پروژه، هلال احمر یک پروژه، بهزیستی ۴۷ پروژه، دانشگاه یزد شش پروژه، انتقال خون دو پروژه، آبفا ۱۳ پروژه، آبفار ۱۲ پروژه و … داشته‌اند که این پروژه‌ها به طور کامل اجرا و بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به برخی طرح‌های مصوب دیگر که هنوز به طور کامل بهره‌برداری نشده است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ۴۲ پروژه از این سفر را از آن خود کرده که این پروژه‌ها هم‌اکنون به طور میانگین پیشرفت ۸۵ درصدی دارند.

نوروزی یادآور شد: پروژه‌های کمیته امداد با ۱۶۵ مورد، آب منطقه‌ای با پنج مورد، سازمان تبلیغات اسلامی با ۴۹ و … هر کدام از ۹۵ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران و کارکنان بخش آب و برق استان یزد اظهار داشت: یزد یکی از موفق‌ترین و پرتلاش‌ترین مدیران را در عرصه آب و برق دارد و با کمترین مشکل در این زمینه در استان یزد روبه‌رو هستیم.

معاون عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: تا پایان مهرماه امسال، ۹۹.۲۶ درصد روستاهای یزد از نعمت برق برخوردار بوده‌اند و روستاهای بین ۱۰ تا ۲۰ خانوار نیز به طور میانگین ۹۶.۲۶ درصد و آبادی‌های کوچک با ۵۰۷ مورد در استان، ۸۲ درصد از نعمت برق برخوردارند.

وی با برشمردن پروژه‌های بزرگی که شرکت برق منطقه‌ای در استان یزد در دست اجرا دارد، عنوان کرد: خط ۴۰۰ کیلوولت طبس به بافق با ۲۷۵  کیلومتر طول با ۴۵ میلیارد تومان هزینه هم‌اکنون در دست احداث است که اتصال یزد به خراسان رضوی و پایداری برق به دنبال بهره‌برداری از این پروژه میسر خواهد شد.

نوروزی یادآور شد: فاز اول پست ۴۰۰ کیلوولت گلشن طبس با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، توسعه خط ۶۳ کیلوولت فیض‌آباد با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان، پست ۲۳۰ کیلوولت شمال یزد با ۷۰۰ میلیوت تومان اعتبار و … نیز از دیگر پروژه‌های مهم در دست احداث در استان یزد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در مجموع ارتباط استان یزد با شبکه برق استان‌های هرمزگان، کرمان و اصفهان برقرار است و به زودی با خراسان رضوی نیز برقرار خواهد شد و با تکمیل پست در دست احداث ابرکوه نیز، ارتباط استان یزد با شبکه برق استان فارس نیز برقرار خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه پروژه‌های برق بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر هستند، عنوان کرد: مردم باید از این خدمات مطلع‌ شوند و بدانند استان آنها در مسیر توسعه با سرعت گام بر می‌دارد.

معاون عمرانی استاندار یزد همچنین به تشریح پروژه‌های آب و فاضلاب شهری، روستایی و منطقه‌ای پرداخت و یادآور شد: استان یزد از نظر هدر رفت آب مشکل جدی و چندانی ندارد و از شرایط خوبی برخوردار است به نحوی که میزان هدر رفت آب در شبکه‌های آب کشور به طور میانگین ۲۷ درصد و در یزد حدود ۱۹ درصد است.

وی در بخش آب و فاضلاب شهری، پروژه‌های مربوط به بخش فاضلاب را بسیار هزینه‌بر خواند و افزود: با این وجود هم‌اکنون ۲۶ هزار انشعاب فاضلاب در یزد متصل شده که با افتتاح مسکن مهر، این تعداد به ۳۶ هزار مورد خواهد رسید.

نوروزی همچنین با اشاره به طول شبکه‌های آبرسانی روستایی استان یزد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در استان یزد ۵هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی با ۵۰۰ مخزن به حجم ۹۰هزار مترمکعب، ۶۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان یزد را زیر پوشش قرار داده است.

در ادامه این نشست مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و آب منطقه‌ای و مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای یزد به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

این نشست‌های دوره‌ای به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار می‌شود و در هر نشست یکی از معاونان استاندار با مدیران حوزه معاونتی خود به طور مشترک به سئوالات خبرنگاران استان پاسخ می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =