آغاز گازرسانی به بخش‌های دستگردان و دیهوک طبس

آغاز گازرسانی به بخش‌های دستگردان و دیهوک طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، جواد اوجی ظهر امروز در مراسم افتتاح رسمی گازرسانی به شهر طبس، ضمن ابلاغ سلام گرم رستم قاسمی وزیر نفت، اظهار داشت: گازرسانی به شهرهای عشق‌آباد و دیهوک طبس جزو برنامه است که پیمانکار مربوطه تعیین شده و اعتبار مورد نیاز نیز از محل منابع شرکت ملی گاز ایران و اعطای تسهیلات در حال تأمین است و بر این اساس عملیات اجرایی گازرسانی به این دو شهر و بخش‌های دستگردان و دیهوک حداکثر طی دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با رسیدن خط انتقال گاز به هر منطقه، گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای آن منطقه نیز جزو وظایف شرکت ملی گاز ایران است و نوید این را می‌دهم که فردا مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به نقدینگی شرکت ملی گاز استان یزد به منظور تسریع و تکمیل پروژه‌های گاز شهرستان طبس کمک کنیم.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: همچنین گازرسانی به واحدهای مسکونی شهرک مسکن مهر شهر طبس نیز در اولویت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته گازرسانی به قلب کویر ایران در اذهان نمی‌گنجید، خاطرنشان کرد: با تلاش دست‌اندرکاران شرکت ملی گاز ایران و حمایت سایر مسئولان، خط لوله انتقال گاز از جنوب استان خراسان جنوبی با طول ۱۰۰ کیلومتر، به قطر ۲۰ اینچ و با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شد و علاوه بر این برای اجرای شبکه گاز داخل شهر طبس نیز بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است، که براین اساس پروژه گازرسانی به طبس تا این مرحله بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

اوجی یادآور شد: گاز نیز همچون آب به هر منطقه‌ای که منتقل شود، عمران و آبادانی آن منطقه را در پی خواهد داشت که براساس پیش‌بینی برنامه چشم‌انداز ۱۴۲۰، گاز برای تمامی بخش‌های خانگی و تجاری و صنایع سبک و سنگین، و به طور کلی حدود هشت هزار مشترک شهرها و روستاهای شهرستان طبس قابل استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: با رسیدن خط انتقال گاز به شهرستان طبس و در آینده نزدیک ادامه آن به سوی جنوب شرقی کشور، شبکه گاز کشور به صورت کامل به هم متصل شده و شبکه گاز هیچ نقطه‌ای از کشور به صورت مجزا نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین از مدیرعامل شرکت ملی گاز استان یزد و نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی که زمینه تسریع در گازرسانی به شهرستان طبس را فراهم آورده‌اند تقدیر کرد.

وی همچنین از انتخاب و معرفی علیرضا پیله‌ور مدیرعامل شرکت ملی گاز استان یزد به عنوان مدیر برتر شرکت ملی گاز ایران در سال ۱۳۹۱ خبر داد.

2 دیدگاه دربارهٔ «آغاز گازرسانی به بخش‌های دستگردان و دیهوک طبس;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =