شعله گاز در طبس روشن شد

شعله گاز در طبس روشن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به همراه جمعی از اعضای هیئت مدیره این شرکت، ظهر امروز با سفر به شهرستان طبس گازرسانی به این شهرستان را رسماً افتتاح کرد.

جواد اوجی ابتدا با حضور در منزل خانواده شهید محمدناصر رحیمی، شعله گاز را به عنوان اولین واحد بهره‌مند شده از نعمت گاز در طبس، در این خانه به صورت نمادین روشن کرد.

در ادامه معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در محل مسجد امام جعفر صادق(ع) منطقه زیباشهر طبس حضور یافت و ضمن روشن کردن شعله گاز در این مسجد، به ایراد سخنرانی پرداخت که مشروح آن متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

در این مراسم، علاوه بر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از اعضای هیئت مدیره این شرکت، معاون عمرانی استاندار یزد، مدیرعامل شرکت ملی گاز استان یزد، امامان جمعه شهرهای طبس، عشق‌آباد و دیهوک، نماینده مردم طبس در مجلس، مسئولان شهرستان طبس و جمعی از مردم نیز حضور داشتند.

پروژه گازرسانی به طبس جزو مصوبه‌های سفر نخست رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان یزد است که در مراحل بعدی، کار انتقال گاز به شهرهای عشق‌آباد و دیهوک طبس نیز دنبال خواهد شد.

در شهریور ماه سال گذشته بود که پروژه شبکه توزیع گاز داخل شهر طبس کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن در مراسمی آغاز شد.

برای تسریع احداث شبکه توزیع گاز داخل شهر طبس به جای بکارگیری یک پیمانکار، شهر به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده و از دو پیمانکار استفاده شد.

تمام شبکه توزیع گاز داخل شهر طبس حدود ۱۸۵ کیلومتر طول دارد که دارای چهار ایستگاه تغییر فشار TBS و CGS و یک ایستگاه اصلی گاز فشار قوی در انتهای خط انتقال است.

مهلت اجرای پروژه شبکه توزیع گاز شهر طبس بر اساس قرارداد با پیمانکار ۳۶۰ روز بوده که بر این اساس باید تا پایان شهریور امسال شبکه داخلی طبس به‌طور کامل اجرا می‌شد که این کار با تأخیر حدود پنج ماهه انجام شده است.

برای احداث شبکه توزیع گاز داخل شهر طبس بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

عملیات اجرای خط انتقال گاز از جنوب استان خراسان جنوبی به شهرستان طبس هم با طول ۱۰۰ کیلومتر و قطر ۲۰ اینچ و با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و به اتمام رسیده است.

متوسط هزینه نصب هر انشعاب شهری حدود ۱۱ میلیون ریال و روستایی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که برای هر انشعاب تنها حدود ۸۰۰ هزار ریال از هر مشترک اخذ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =