برپایی نمایشگاه غذاهای بومی محلی طبس

نمایشگاه غذاهای بومی محلی طبس با همکاری و حضور رابطین مراکز بهداشتی درمانی شماره یک و دو و به همت کارشناس واحد رابطین و کارشناس تغذیه مرکز بهداشت در محل مسجد بقعه سجادیه برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس نمایشگاه غذاهای بومی محلی طبس با همکاری و حضور رابطین مراکز بهداشتی درمانی شماره یک و دو و به همت کارشناس واحد رابطین و کارشناس تغذیه مرکز بهداشت در محل مسجد بقعه سجادیه برگزار شد.

در این نمایشگاه که انواع مختلفی از غذاهای بومی از قبیل انواع مرباجات، انواع ترشیجات و تعدادی از غذاهای محلی طبس توسط رابطین محلات تهیه شده بود خطیبی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت در خصوص ارزش غذایی هرکدام از غذاهای طبخ شده نکاتی را بیان نمود.

در ادامه این مراسم دکتر سهیلی سرپرست شبکه بهداشت و درمان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه رابطین محلات و همچنین همکاران ستاد مرکز بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی، ترویج مصرف غذاهای بومی را یکی از راهکارهای مهم ارتقا سطح سلامت جامعه و کاهش بیماری‌هایی از قبیل دیابت، قلبی و عروقی و… دانست.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت داوطلبانه رابطین محلات در گسترش فرهنگ سلامت در سطح جامعه، نقش رابطین را در اجرای برنامه‌های توسعه سلامت بسیار مهم و غیر قابل انکار دانست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 4 =