کاهش کشف مواد مخدر در یزد دلیلی بر کم‌کاری نیروی انتظامی نیست

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: کشفیات قابل‌توجه اخیر مرزبانی ناجا، به هلاکت رسیدن قاچاقچیان در درگیری‌ها و تقویت کنترل محورهای مواصلاتی استان موجب ایجاد احساس ناامنی برای قاچاقچیان و بازدارندگی شده است.

خبرگزاری فارس: کاهش کشف مواد مخدر در یزد دلیلی بر کم‌کاری نیروی انتظامی نیستبه گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سردار منوچهر امان‌الهی که به شهرستان طبس سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس و در پاسخ به این سؤال که در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان یزد چه اقداماتی انجام شده است، اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان یزد برای ایجاد نظم و امنیت فراگیر در سطح استان، مأموریت گسترده‌ای دارد که در این راستا با مجرمانی که به هر نحو درصدد خدشه‌دار کردن امنیت استان بوده‌اند، برخورد جدی شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های مختلف، دستگیری گسترده سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر، به کارگیری و مشارکت‌جویی اقشار مختلف مردم، آگاه‌سازی و آموزش مردم، و حضور شبانه‌روزی مأموران انتظامی در شهرها و جاده‌ها، از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای ارتقای امنیت اجتماعی استان یزد در دستور کار فرماندهی انتظامی قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین جمع‌بندی‌هایی که توسط مراکز مختلف صورت گرفته، استان یزد از نظر امنیت و میزان وقوع جرائم جزو چهار استان برتر کشور محسوب می‌شود و شهرستان طبس از امن‌ترین شهرستان‌های استان یزد است که بر این اساس می‌توان شهرستان طبس را یکی از امن‌ترین شهرستان‌های کشور دانست.

وی اضافه کرد: میزان وقوع سرقت در استان یزد در ۱۰ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش دارد که این میزان در زمینه سرقت منزل، مغازه، خودرو، موتورسیکلت و احشام از کاهش ۲۰ تا ۵۵ درصدی برخوردار است که دلیل آن شناسایی و دستگیری بسیاری از باندهای سارقان حرفه‌ای است.

امان‌الهی یادآور شد: شهرستان طبس به دلیل واقع شدن در قسمتی از مسیر تردد اشرار و ترانزیت مواد مخدر، از شرایط ویژه‌ای برخوردار است، اما در عین حال میزان وقوع جرائم در این شهرستان کاهش قابل‌توجهی دارد، به طوری که این شهرستان معمولاً در بسیاری از پارامترها و فاکتورها جزو شهرستان‌های برتر استان یزد است.

وی در پاسخ به این سؤال که علت کاهش میزان کشف مواد مخدر در استان یزد چیست، بیان کرد: راه‌اندازی هنگ‌های مرزی، بستن مرزهای شرقی، کشفیات قابل‌توجه اخیر مرزبانی ناجا، به هلاکت رسیدن قاچاقچیان در درگیری‌ها و تقویت کنترل محورهای مواصلاتی استان موجب ایجاد احساس ناامنی برای قاچاقچیان و بازدارندگی و پیشگیری شده است.

فرمانده انتظامی استان یزد افزود: باندهای حرفه‌ای بین‌المللی قاچاق مواد مخدر که اقدام به قاچاق مواد مخدر از مبدأ کشورهای افغانستان و پاکستان می‌کنند تغییراتی را در روش و تاکتیک‌های خود ایجاد کرده و مسیر ترانزیت مواد مخدر را به مرزهای جنوبی کشور منتقل کرده‌اند که این موضوع هم در کاهش کشفیات مواد مخدر در استان یزد تأثیر دارد.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که در عملکرد، طرح‌ها و اقدامات کنترلی فرماندهی انتظامی استان یزد نه ‌تنها هیچ خللی ایجاد نشده، بلکه همواره از نظر کمی و کیفی دارای افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =