اجرای طرح کک سازی طبس با همکاری بخش خصوصی

مدیر عامل شرکت کک طبس از اجرای طرح کک سازی با همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: پیشرفت این طرح به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

طبس نیوز: مدیر عامل شرکت کک طبس از اجرای طرح کک سازی با همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: پیشرفت این طرح به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.
به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، حمید رضا شکیبی گفت: طرح کک سازی طبس در بخش «خارجی» ۸۰ درصد و در بخش «داخلی» ۵۰ درصد پیشرفت دارد.
وی افزود: این طرح، در تابستان ۹۲ به بهره برداری می‌رسد و تا پایان سال، تولید آن به ظرفیت کامل اسمی خواهد رسید.
شکیبی گفت: ظرفیت این طرح، در مرحله نخست ۴۵۰ هزار تن کک متالورژی و تولید ۳۲ مگاوات برق است و در فاز بعدی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کک متالورژی و نیز تولید ۹۶ مگاوات برق خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت کک طبس درباره فناوری طرح کک سازی طبس، گفت: این نوع فناوری که «بازیافت حرارتی» است، به عنوان تکنولوژی بر‌تر از سال ۲۰۰۰ میلادی مطرح بوده و دارای مجوز سازمان‌های بین‌المللی محیط زیست است.
شکیبی تاکید کرد: هم اکنون نیز تنها فناوری مورد تایید دولت‌های اروپایی، آمریکایی و چین برای احداث واحدهای جدید محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: ویژگی دیگر این فناوری، استفاده از زغال سنگ حرارتی و نیم کک شونده در ترکیب مواد اولیه همراه با زغال سنگ کک شو و تولید کک با خواص مکانیکی و شیمیایی بهتر
است.
مدیر عامل شرکت کک طبس، اشتغال مستقیم این کارخانه را در مرحله نخست ۲۵۰ نفر و در فاز دوم ۴۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد: سرمایه گذاری ارزی و ریالی این طرح در فاز ۱ (خط تولید کک) به ترتیب ۴۰ میلیون یورو و ۶۰۰ میلیارد ریال است. وی گفت: کک متالورژی در صنایع فولاد، فروآلیاژ و غیره استفاده می‌شود..

/واحد مرکزی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هجده =