طبس اولویت نخست بهره‌مندی از آب انتقالی به استان یزد

نماینده مردم طبس در مجلس با اشاره به نیاز آبی این شهرستان گفت: انتقال آب به طبس یک ضرورت انکارناپذیر است و این شهرستان به طور قطع اولویت نخست بهره‌مندی از خط دوم انتقال آب به استان یزد را دارد.

عبداله زاده نماینده مردم طبس در مجلسطبس نیوز: نماینده مردم طبس در مجلس با اشاره به نیاز آبی این شهرستان گفت: انتقال آب به طبس یک ضرورت انکارناپذیر است و این شهرستان به طور قطع اولویت نخست بهره‌مندی از خط دوم انتقال آب به استان یزد را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمدعلی عبداله‌زاده در دیدار با جمعی از مردم شهرستان طبس، ‌همزمان با سالروز انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات شهرستان طبس را کم‌آبی معرفی کرد و اظهار داشت: شهرستان طبس ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه دارد اما لازمه آن تأمین نیاز آبی برای شرب، بهداشت و صنایع است.

وی ادامه داد: شایسته نبود که در جریان خط دوم انتقال آب به استان یزد، در بین تمامی شهرستان‌های استان، فقط طبس از این آب محروم شود که برای پیگیری این موضوع جلسه‌هایی با رئیس جمهور، وزیر نیرو و استاندار یزد داشتم.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب به شهرستان طبس دارای مصوبه شورای عالی آب و هیئت دولت است، تصریح کرد: برخی این موضوع را مطرح می‌کنند که انتقال آب به شهرستان طبس مقرون به صرفه نیست و سئوال اینجاست که چطور انتقال آب با هزینه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به سایر شهرهای استان و حتی شهرهایی که در ارتفاع قرار داشته و آب باید با پمپاژهای مکرر به آنجا منتقل شود مقرون به صرفه بوده اما طبس استثنا می‌شود و انتقال آب به این شهرستان به صرفه نیست و آیا آب موضوعی است که درباره مقرون به صرفه بودنش صحبت کنیم؟

وی اضافه کرد: رساندن آب به طبس یک ضرورت انکارناپذیر است و اگر برای بهره‌مندی از خط دوم انتقال آب به استان یزد بین شهرستان‌های مختلف اولویت‌بندی شود، به طور قطع شهرستان طبس اولویت نخست بهره‌مندی از این آب را دارد و مسئولان یزد هم انتظار نداشته باشند که مردم طبس از این حق خود کوتاه بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 9 =