جدایی طبس از یزد خواست مردم این شهرستان بود

غلامحسین دشتی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری پیرامون موضوع انتزاع طبس از یزد اظهار داشت: نخبگان، خواص، برخی مسئولان و اقشاری از مردم طی یکی دو سال گذشته خواستار انتزاع طبس از یزد و الحاق آن به خراسان رضوی بودند.

به گزارش طبس نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس؛ وی با بیان اینکه بر اساس تقسیمات کشوری، الحاق این شهرستان به خراسان رضوی ممکن نبود با الحاق به خراسان جنوبی موافقت شد که مردم نیز از این الحاق باخبر بودند.

وی دلیل اصلی درخواست مردم و اجابت این خواسته را فاصله شهرستان طبس با مرکز استان و نزدیکی به خراسان جنوبی اعلام کرد و ادامه داد: این مسئله تاثیر زیادی در حمل و نقل و اتلاف وقت و انرژی دارد. دشتی بیان داشت: شهرستان طبس از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و به لحاظ فرهنگی نیز آن منطقه محل رویدادهای بزرگی در انقلاب است که از جمله آنها حادثه طوفان شن است. وی عنوان کرد: وسعت زیاد این شهرستان مزیتی برای مردم آن منطقه است و آنها درخواست داشتند تا از ارتقای سیاسی و ساختاری نیز برخوردار باشند.

معاون استاندار یزد اضافه کرد: بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۶۲ مصوب شد تا این شهرستان به استان خراسان جنوبی ملحق شود. وی با اشاره به تکلیف وزارت کشور مبنی بر دایر کردن فرمانداری ویژه در طبس گفت: دولت بنا به مصوبه وزارت کشور در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۹۰ با این درخواست موافقت کرده است.

دشتی بیان داشت: موضوع انتزاع طبس از یزد هم اکنون از هیئت دولت به وزارت کشور ابلاغ شده و هر زمانی که در وزارت کشور این موضوع به استان ابلاغ شود، موظف به اجرای آن هستیم. وی در ادامه پیرامون موضع استان یزد در مورد انتزاع و یا ابقای طبس در یزد تصریح کرد: موضع استان از همان ابتدا توجه به منفعت مردم و خواسته آنها بوده و غیر از این نیز اظهار نظری نداشته است.

معاون استاندار یزد در بخشی از سخنان خود به گوشه‌ای از خدمات دولت در این شهرستان پرداخت و بیان داشت: در دولت نهم و دهم بیش از ۶۳۴ پروژه در شهرستان طبس اجرا شده که ۹۵ درصد از این پروژه‌ها ۱۰۰درصد اجرایی شده و باقیمانده آن نیز با ۹۰ درصد پیشرفت در حال اجرا هستند.

وی عنوان کرد: در نشست‌های بعدی جزئیات اقدامات دولت در این شهرستان، میزان اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان طبس و اقدامات انجام شده و جزئیات بیشتر خواهیم پرداخت.

2 دیدگاه دربارهٔ «جدایی طبس از یزد خواست مردم این شهرستان بود;

  1. چرا نوشته ها ونظراتو نشون نمیدین این سایت اصلا بحث ازاد نداره و پقتی یه خرف منطقی میزنم پاک و بلوک میکنید

    1. بازدید کننده محترم؛
      در این سایت هیچ حرف منطقی بلاک نشده و نخواهد شد. بحث آزاد هم بفرمایید انجام دهید، قسمت نطرات را هم برای بحث آزاد طراحی کرده ایم .اما توجه داشته باشید که مانند تمام سایت های خبری دیگر، نظرات بلافاصله پس از ارسال تایید نمیشود و باید مورد بررسی مدیران سایت قرار گیرد لذا ممکن است چند ساعت پس از ارسال در سایت به نمایش درآید.
      ذکر این نکته ضروری است که طبس نیوز به هیچ شخصیتی و هیچ نهاد و اداره ای وابستگی ندارد لذا ابایی هم از انتشار نظرات نداریم، پس توجه داشته باشید که اگر شما منطقی دیدگاهتان را بیان کنید دلیلی ندارد که دیدگاه شما را بلوک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 12 =