رونق معادن زغالسنگ کشور از سال ۹۲

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سال ۹۲، آغاز دوره رونق تولید و فرآوری معادن بخش زغالسنگ کشور است.

طبس نیوز: معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت : سال ۹۲، آغاز دوره رونق تولید و فرآوری معادن بخش زغالسنگ کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، امیر امینی با بیان این مطلب افزود : در اردیبهشت امسال، کارخانه ۹۰۰ هزار تنی کک سازی ذوب آهن اصفهان و در مرداد، فاز نخست کارخانه کک سازی بخش خصوصی در کرمان با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن وارد مدار تولید می شود که سالانه بیش از ۸.۱میلیون تن کنسانتره زغالسنگ نیاز دارند.

وی ادامه داد: با بهره برداری سایر کارخانه های کک سازی به ویژه کک سازی طبس و فاز دوم طرح کک سازی بخش خصوصی در کرمان در سال های آتی، نیاز به زغالسنگ کنسانتره افزایش خواهد یافت.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه تامین مالی ۲ معدن خمرود کرمان ( با ۴۰۰ هزار تن ظرفیت ) و پرورده ۴ طبس ( با ۴۵۰ هزارتن ظرفیت) انجام شده است، اظهار داشت: برنامه عملیاتی تجهیز این معادن از سال ۹۲ آغاز می شود که با بهره برداری از آنها ، بخشی از نیاز کشور تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: معادن حوزه طبس ذخایر قابل توجه و با کیفیت مطلوبی دارد و تجهیز معادن پرورده ۱ به روش مکانیزه انجام خواهد شد و تجهیز معادن پرورده ۴ و پرورده شرقی طبق برنامه جامع کک و زغالسنگ کشور انجام خواهد شد که تولید زغالسنگ کنسانتره، منطقه طبس را به بیش از ۵.۲ میلیون تن افزایش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =