نخستین مانور عملیات امداد هوایی در شهرستان طبس برگزار شد

مانور عملیات امداد هوایی جمعیت هلال احمر در شهرستان طبس برگزار شد که برگزاری این مانور تاکنون در شهرستان طبس سابقه نداشته است.

به گزارش طبس نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی در حاشیه این مانور به خبرنگار فارس گفت: در مانور عملیات امداد هوایی که در طبس برگزار شد، یک فروند بالگرد و سه دستگاه خودروی امدادی استفاده شد و بیش از ۱۰۰ نفر از امدادگران و نجات‌گران خواهر و برادر جمعیت هلال احمر شهرستان طبس شرکت داشتند.

محمدرحیم شهریاری ادامه داد: صعود و فرود امدادگران و نجات‌گران از بالگرد و حمل مصدوم با بالگرد از جمله اقدامات انجام شده در قالب مانور عملیات امداد هوایی جمعیت هلال احمر در طبس بود.

وی هدف از برگزاری این مانور را نمایش توان و آمادگی امدادی امدادگران جمعیت هلال احمر و همچنین بازآموزی عملی آموزش‌های ارائه شده به امدادگران دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، نکته قابل توجه مانور این بود که باتوجه به همجواری محل برگزاری مانور با آستان مبارک امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس که محلی برای اسکان مسافران نوروزی است، حدود هزار نفر از مسافران حاضر که از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور بودند، برگزاری این مانور را تماشا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی، مدیرکل بحران استانداری خراسان جنوبی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی نیز در جریان این مانور به طبس سفر کرده بودند.

بازدید از پست‌های نوروزی و ستادهای اسکان جمعیت هلال احمر، اورژانس‌ها، آتش‌نشانی‌ها و مدارس از دیگر برنامه‌های مسئولان استانی در سفر به شهرستان طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هفت =