۷۰۵ فقره پرونده طی حدود دو سال در دادگاه عمومی دستگردان تشکیل و مختومه شد

رئیس دادگاه عمومی بخش دستگردان طبس گفت: میزان پرونده های وارده دادگاه عمومی بخش دستگردان از پایان آذرماه ۹۴ تا کنون تعداد ۷۰۵ فقره پرونده تشکیل شده که به همین میزان نیز پرونده مختومه گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، رئیس دادگاه عمومی بخش دستگردان طبس در گفتگو با علی رجب زاده خبرنگار طبس نیوز در بخش دستگردان گفت: امنیت امروز کشور را مدیون شهدا و همچنین دلاور مردانی هستیم که خارج از مرزهای مملکت برای ملت تامین امنیت می کنند.

قاضی حسن زاده افزود: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای بررسی کارنامه حوزه قضایی می‌باشد و از نظر عملکرد آماری میزان پرونده های وارده از پایان آذرماه ۹۴ تا کنون به تعداد ۷۰۵ فقره پرونده تشکیل شده که به همین میزان نیز پرونده مختومه گردیده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اهم پرونده ها در اختلافات مدنی و خانوادگی و پرونده های کیفری است.

وی افزود: در مورد پرونده های حقوقی و اختلافات خانوادگی عمده پرونده ها مربوط به اختلافات زناشویی است که به صورت درخواست طلاق تقدیم دادگاه می شود و بیشترین پرونده های درخواست طلاق از طرف زوجه می باشد.

رئیس دادگاه عمومی بخش دستگردان طبس بیان کرد: در زمینه جلوگیری از طلاق و اختلافات خانوادگی بدواً پرونده ها را جهت سازش و جلوگیری از طلاق به مراکز مشاوره و شورای حل اختلاف ارجاع می دهیم و از همان ابتدا حکم طلاق صادر نمی شود لذا اگر در شورا و مرکز مشاوره به نتیجه نرسند ، دادگاه اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: با همین اقدامات تعداد زیادی در مرکز مشاوره و در شوراهای حل اختلاف دعاوی خانوادگی منجر به سازش گردیده است.

قاضی حسن زاده در ادامه به آمار طلاق اشاره کرد و بیان کرد: از بدو ورود اینجانب که حدود یک سال و نیم می گذرد ۴۶ حکم طلاق صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵ فقره طلاق به در خواست زوج، ۱۹ فقره طلاق به درخواست زوجه و ۲۲ فقره طلاق توافقی صورت گرفته که بیشترین پرونده طلاق رابه خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: قسمتی از پرونده ها هم مطالبه نفقه هست که ناشی از اختلافات خانوادگی است.

وی ادامه داد: در مقایسه با سال قبل در بحث طلاق افزایش قابل توجهی نداشته ایم و انتظار داریم در جامعه توسط اصحاب رسانه و متولیان فرهنگی ، برای جلوگیری از طلاق فرهنگ سازی شود و معضلات طلاق و همچنین بچه های طلاق به اطلاع مردم برسد تا شاید باعث پیشگیری گردد.

قاضی حسن زاده ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه از زحمات و تلاش همه پرسنل اعم از کادر قضایی و اداری و اعضا و دبیر شورای حل اختلاف دادگاه عمومی بخش دستگردان تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =