احداث خانه عالم در روستاهای بالای ۱۰ خانوار طبس / نیاز ۱۵ روستای طبس به روحانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی از احداث خانه عالم ابتدا در روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار و در مرحله بعدی در سایر روستاهای واجد شرایط شهرستان طبس خبر داد.

طبس نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی از احداث خانه عالم ابتدا در روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار و در مرحله بعدی در سایر روستاهای واجد شرایط شهرستان طبس خبر داد.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان که به شهرستان طبس سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: تقریباً کار احداث خانه عالم در تمامی روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار استان خراسان جنوبی به‌جز شهرستان طبس انجام شده است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است که در مرحله نخست در روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار شهرستان طبس و در مرحله بعدی در سایر روستاهای واجد شرایط این شهرستان خانه عالم احداث شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکل کمبود روحانی در روستاهای شهرستان طبس بیان کرد: مشکل کمبود روحانی به‌ویژه در روستاها، مشکل تمام استان خراسان جنوبی است، و حتی وضعیت سرانه حضور روحانی مستقر در شهرستان طبس نسبت به سایر شهرستان‌های استان خراسان جنوبی مطلوب‌تر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعادل بین میزان عرضه و میزان تقاضای روحانی در استان خراسان جنوبی برهم خورده و در واقع تقاضا بیش از عرضه است.

لطفیان با بیان اینکه این مشکل به دست روحانیان بومی استان قابل حل است، خاطرنشان کرد: قرار است تا در اسرع وقت جلسه‌ای با نمایندگان طلاب استان خراسان جنوبی و به‌ویژه شهرستان طبس در قم و مشهد برگزار شود که امیدواریم بتوانیم برای حل این مشکل تدبیری بیاندیشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس نیز در گفت‌وگوی جداگانه‌ای به خبرنگار فارس گفت: هم‌اکنون در روستاهای شهرستان طبس ۱۲ خانه عالم در حال بهره‌برداری و شش خانه عالم در حال احداث است.

حجت‌الاسلام حسن آزاد افزود: علاوه بر این حدود ۱۰ روستای بالای ۱۰۰ خانوار شهرستان طبس نیاز به احداث خانه عالم دارد.

وی درباره میزان کمبود روحانی در روستاهای طبس نیز یادآور شد: در حال حاضر حداقل به ۱۵ نفر روحانی برای استقرار در روستاهای طبس نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =