ظرفیت شایسته جمهوری اسلامی ایران برای بسترسازی ظهور منجی

حجت الاسلام مهدی پور از محققین برجسته حوزه علمیه قم در عشق آباد گفت: نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران با استقرار حاکمیت ولایت فقیه، ظرفیت شایسته ای برای بسترسازی در مساله حاکمیت تامه ولی الله الاعظم فراهم آورده که همان مساله ظهور منجی و انتظار فرج است.

به گزارش طبس نیوز از بخش دستگردان، صبح امروز، تعدادی از فضلای حوزوی، منتخبین شورای اسلامی شهر، اصناف و اقشار مختلف، فرهنگیان، بازنشستگان، جوانان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام با فاضل ارجمند، حجت الاسلام مهدی پور از محققین برجسته حوزه علمیه قم در مسجدامام علی(ع) محله میان آباد دیدار کردند.

حجت السلام مهدی پور در این دیدار، با اشاره به روایاتی از امام صادق(ع) در باب خدمت و مهرورزی به خلق، گفت: محبوب ترین مردم نزد خدا، خدمتگذار ترین آنها به دیگر بندگان است.

وی افزود: چنانکه در حدیث دیگر خدای متعال، خلق را خانواده خود خوانده و مهرورزی به خلق را مطلوب دانسته است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه در بیان ائمه هدی وارد شده در واقع پیام خداست و امامان معصوم علیهم السلام، سخنگوی خدا در میان بشریت هستند.

محقق حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: شناخت این سخنگو در هر عصر و زمانی لازم است، لذا باید بدانیم سخنگوی خدا در عصر غیبت امام عصر (ع)، چه کسی یا چه کسانی هستند.

وی ادامه داد: خود امامان شیعه ما را در این شناخت مساعدت فرموده و ما را به عالمان و فقهای وارسته ارجاع داده اند که نائبان عام امام هستند.

وی در ادامه هشدار داد: مبادا خطای یک چهره مذهبی یا عالم روحانی، ما را از این مسیر منحرف یا منصرف کند چنانکه با خطای یک پزشک خود را از ادامه طبابت و رجوع به طبیب محروم نمی کنیم بلکه در مقام یافتن طبیب کامل تر که همان اعلم است بر می آییم.

استاد حوزه علمیه قم، دومین گام را تبعیت و تسلیم در مقابل امر و نهی او برشمرد و افزود: قرآن کریم در سوره مبارکه احزاب دو تکلیف را نسبت به پیامبر اکرم (ص) تعیین فرموده « و سلموا تسلیما» که سلام و تحیت و تسلیم و تبعیت است.

وی با بیان اینکه در عصر غیبت شعاع اختلاف نظرها و اختلاف سلایق در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی گسترش یافته گفت: لازم است برای ایجاد همنوایی ملی و برای شناخت سخنگوی خدا اقدام کرده و همه ضمن تقویت تاکید بر مشترکات، در موارد اختلاف حرف او را که پشتوانه ای از کلام خدا دارد، فصل الخطاب قرار دهیم.

وی در جمع بندی مطالب یادآور شد: همه سلایق و احزاب و اندیشه ها، بر این باورند که در دنیای آشفته کنونی، جهان اسلام و دنیای شیعه نیاز به توسعه قدرت دفاعی و اقتدار سیاسی دارد.

حجت السلام مهدی پور تاکید کرد: هر صاحب اندیشه ای تصدیق خواهد کرد که قدرت در گرو وحدت و اقتدار در گرو انسجام است.

وی افزود: براین اساس، نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران که با استقرار حاکمیت ولایت فقیه به استمرار عملی حرکت انبیا و ائمه و نشر وشرح سخن خدا، مبادرت ورزیده، ظرفیت شایسته ای برای بسترسازی در مساله حاکمیت تامه ولی الله الاعظم فراهم آورده که همان مساله ظهور منجی و انتظار فرج است.

محقق حوزه علمیه قم بیان کرد: ما باید در این شرایط، گام های عملی موثرتری برای تقویت نظام شیعی، حفظ، تقویت وحدت و قدرت دنیای تشیع برداریم.

خبرنگار: علی رجب زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =