مسئولان پاسخگوی بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای تهران-طبس باشند

امام جمعه طبس گفت: هنوز مسئولان مربوطه جواب بازمندگان آنها را نداده اند و حق آنها را پرداخت نکرده اند حق اولیای دم را ادا کنید و از آنها دلجویی کنید.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام مهاجریان مقدم در بیان خطبه های جمعه امروز با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت گفت: این روز به عنوان روز دختر نامیده شده و پیامی در پی دارد که زنان و دختران ما با زندگانی این حضرت آشنا شوند و از ایشان الگو بگیرند.

امام جمعه طبس با اشاره به برگزاری سالروز اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نماز جمعه قرارگاه ایمان و تقوا، قلب فرهنگی هر شهر، حافظ ایمان مردم، پایگاه مقاومت و پایگاه هدایت و رهبری مردم است که باید قدر آن دانسته شود.

وی با اشاره به سالگرد سقوط هواپیمای تهران-طبس گفت: در این حادثه تعدادی ازعزیزان همشهری ما جان خود را از دست دادند که یاد آنها را گرامی میداریم.

وی افزود: هنوز مسئولان مربوطه جواب بازمندگان آنها را نداده اند و حق آنها را پرداخت نکرده اند من چندین بار در همین تریبون اعلام کردم و باز هم اعلام می کنم مسئولین مربوطه توجه کنند حق اولیای دم که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند را ادا کنند و از آنها دلجویی کنند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم تحلیف رییس جمهور اشاره کرد و گفت: ۱۴ مرداد مراسم تحلیف رییس جمهور محترم در مجلس شورای اسلامی است و کابینه دوازدهم که بعد از تحلیف باید رییس جمهور محترم انتخاب کنند و به مجلس برای رای اعتماد معرفی کنند.

وی با انتقاد از ورود بی رویه کالای مصرفی به کشور گفت: باید در دولت جدید به مواردی مانند باز گذاشتن دروازه های کشور برای ورود اقلام مصرفی مردم توجه شود که دغدغه رهبر است و آنچه ما در کشور داریم نباید اجازه ورود از کشورهای دیگر را بدهیم، روغن پالم وارد میشود، آب معدنی و رب گوجه فرنگی از چین وارد میشود واقعا اینها جای تاسف ندارد؟

حجت الاسلام مهاجریان مقدم به تحریم های جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا به بهانه های مختلف برجام را به کرات نقض کرده و دولت باید در مقابل آن موضع قوی و محکم داشته باشد.

وی هشدار داد: روی آمریکا بیشتر شده و دست روی برخی نهادها گذاشته مثل سپاه پاسداران که حافظ انقلاب است و مثل شورای نگهبان و امثال اینها و دولت باید توجه کند که آمریکا رو پیدا نکند.

وی تشریح کرد: مقداری از آن بخاطر بگومگوهای دوران انتخاباتی بود که آنها فکر کردند اختلاف است و می‌شود و می‌توانند نفوذ داشته باشند و یکی از  نقشه هایش اختلاف افکنی و دو قطبی کردن جامعه است که هم باید دولت و مردمتوجه کنند.

خطیب نماز جمعه طبس بیان کرد: در زمینه تحریم ها مجلس شورای اسلامی طرحی با یک فوریت تصویب کرد که می‌تواند بسیار کارساز باشد که در این راستا به دلیل این اقدام از نمایندگان محترم مجلس هم تقدیر و تشکر میشود.

وی به مناسبت های آغاز هفته حج، سالروز بزرگداشت سید ابوالقاسم کاشانی، سالروز عملیات مرصاد اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =