برنامه‌های متنوع موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در دهه کرامت

همزمان با دهه کرامت رضوی، آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برنامه‌های متنوعی را ویژه زائران و مجاوران برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با بیان این خبر گفت: جشن‌های میلاد رضوی با هدف ترویج سبک زندگی دینی بر پایه معارف ناب سیره ائمه اطهار(س) خاصه حضرت امام رضا(ع)، افزایش شادی و نشاط معنوی در سطح اجتماع و ایجاد فضای معنوی در سطح شهر، بخش‌ها و روستاها برگزار می‌شود.

حمزه سپهریان با اشاره به اجرای ۳۰ برنامه محوری در میقات الرضا عنوان کرد: امسال سعی کرده‌ایم از تمام ظرفیت‌های موسسه برای برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت رضوی بهره گیریم.

وی افزود: برنامه‌های دهه کرامت رضوی موسسه میقات الرضا در قالب ‌های مختلف از جمله جشنواره، همایش، نشست علمی، فرهنگی و تبلیغی از ۲ مرداد ماه همزمان با شب میلاد کریمه اهل بیت(ع)، حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و تا سالروز میلاد حضرت رضا(ع) ادامه دارد.

وی با بیان این که سخنران ویژه دهه کرامت در شهرستان طبس حجت الاسلام و المسلمین موسوی، استاد حوزه و دانشگاه خواهد بود افزود: در شهرستان طبس مهمترین برنامه ها جشن آفتاب در شب میلاد حضرت معصومه(س)، نسیم ولایت و دیدار با امام جمعه، گفتمان دینی معرفتی با موضوع امام رضا(ع) در قالب برنامه دختران آفتاب، سبدهای بشارت و جلوه های وصال است که از اول دهه کرامت تاکنون برگزار شده است.

سپهریان افزود: در قالب برنامه «اکرام رضوی»، برای جمعی از روستاییان توفیق زیارت حرم مطهر حسین بن موسی الکاظم(ع) نصیبشان شد و سوم مرداد در گفتمان دینی معرفتی، حجت الاسلام موسوی در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به تبیین فرهنگ زیارت در سیره رضوی پرداخت.

وی برگزاری همایش‌‌های «سبدهای بشارت»، «گوهر علم و عفاف»، «نورالهدی»، «نسیم رضوان»،«آئین رضوی» و «دختران آسمانی» را از جمله برنامه‌های فرهنگی نام برد که با هدف ارائه الگوی رفتاری اهل بیت(ع) به ویژه سبک زندگی رضوی در طول دهه کرامت رضوی در تالار همایش های میقات الرضا، زیارتگاه شهیدمدرس(ره) و تالار رضوی فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار با حضورکارشناسان دینی برگزار خواهد شد.

سپهریان با اشاره به برگزاری جشن‌های مختلف«مهر بیکران» ویژه ایام میلاد رضوی در میقات الرضا افزود: این جشن‌‌ها در طول دهه کرامت رضوی در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، زیارتگاه شهید مدرس(ره)، نمازخانه‌های میان راهی حضرت امام رضا(ع)،کتابخانه امام رضا(ع) محمدآباد ، کتابخانه امام رضا(ع) قاین، فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار و روستاهای موقوفه دار و شهرهای عشق آباد و دیهوک طبس با حضور خادمان منور رضوی، سخنرانان و مداحان برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی برگزاری«جشن های زیر سایه خورشید» با حضور کاروان های رضوی و مردم ولایت مدار در شهرهای عشق آباد و دیهوک و جشن های «در شعاع خورشید» در شهرستان های کاشمر، سبزوار، قاین و روستاهای موقوفه جمز، ملوند، محمد آباد، دشتغران و جوخواه از توابع شهرستان طبس را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت رضوی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) نام برد.

سپهریان از اجرای ویژه برنامه دین، نشاط و زندگی با عنوان «مهد خورشید » و محافل شکوفه‌های قرآنی با عنوان «کبوترانه» ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در طول دهه کرامت رضوی با حضور کارشناسان دینی و مجریان کودک و نوجوان آستان قدس رضوی در شهر‌های طبس، کاشمر، قاین و سبزوار برگزارخواهد شد.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره)، اجرای «جلوه وصال»، «آفتاب هدایت» و «کرسی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم»را از جمله برنامه‌های مذهبی برشمرد که در این ایام با حضور مداحان، قاریان و سخنرانان برجسته کشوری و استانی در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار می‌شود.

سپهریان برگزاری جشنواره «زائران کوچک، اندیشه های بزرگ» به منظور جمع آوری دلنوشته‌ها و نقاشی کودکان در موضوع امام رضا(ع) را از دیگر برنامه‌های این موسسه در ایام دهه کرامت رضوی نام برد.

وی از برگزاری گفتمان دینی معرفتی«امام زادگان هدیه الهی و ذخیره معنوی» در راستای روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه، کارگاه‌های آموزشی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و «سیب سلامت» در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) خبر داد و گفت: این کارگاه های آموزشی۷ و ۹ مرداد در تالار میقات الرضا برگزار خواهد.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با اشاره به برخی برنامه های جانبی در دهه کرامت نیز اشاره کرد و گفت: صد هزار بسته متبرک بین زوار توزیع میشود که طی آن خواهران زیادی مشارکت کردند و جمع معنوی بود و این بسته ها در جمع زائران و مجاوران آستان حسین بن موسی الکاظم(ع)، زیارتگاه شهید مدرس کاشمر و نمازخانه های بین راهی تحت عنوان ارمغان رضوی توزیع میشود.

وی از استفاده از نوجوانان در مدیریت آستان حسین بن موسی الکاظم (ع) خبر داد و گفت: ما میتوانیم از ظرفیت های نوجوانان به صورت نمادین استفاده کنیم و این طرح قبلا نیز جواب داده از جمله در مجلس دانش آموزی و بسیج دانش آموزی که نمونه بزرگتر استفاده از نوجوانان است.

سپهریان در خصوص طرح بوستان امامزاده طبس گفت: ما قسمتی از آن را انجام دادیم و برای تکمیل آن منتظر طرح جامع هستیم، زیباسازی و سفت کاری آن انجام شده، طرح جامع قابلیت اجرا دارد و کار فاخری هم انجام خواهد شد.

وی در خصوص ساخت هتل آستانه گفت: این طرح فقط مرحله نازک کاری آن مانده که درخواست مبلغی برای تکمیل آن شده و در جلسه مجمع عمومی مطرح شده و در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گرفته است و تاکنون مبلغ ۶ میلیارد به غیر از تملک زمین هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =