خادم:تیم ملی کشتی آزاد وفرنگی در رقابت های جهانی فرانسه جوان می شود/شناسایی استعدادها برای المپیک توکیو

تهران-ایرنا- رئیس فدراسیون کشتی کشورمان گفت: ایران با تیمی جوان در رقابت های جهانی کشتی آزاد و فرنگی فرانسه ۲۰۱۷ حضور می یابد و نگاه ما انتخاب استعدادها برای حضور هرچه بهتر در رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، رسول خادم روز جمعه به خبرنگاران افزود: برای انتخاب نفرات اعزامی به پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۷ جهان در فرانسه، مرحله نهایی انتخابی تیم های ملی کشتی طی روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه به صورت قانونمند برگزار شد و تیمی جوان هم در کشتی آزاد و هم در فرنگی راهی این مسابقات خواهد شد.
وی اظهار داشت: در سال بعد از المپیک باید به جوانان و مدعیان بیشترین فرصت را داد و می توانستیم مسابقات انتخابی را به شکل محدودتری برگزار کرد اما برای ورود کشتی گیران مستعد قهرمانی های کشور در گروه های الف،ب و ج، مسابقات اوپن، مسابقات جوانان جهان، استعدادهای برگزیده شورای فنی، مدال آوران المپیک و مدال آوران جهانی در اوزان غیر المپیکی راه را باز گذاشتیم.
عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی بیان کرد: به این ترتیب فرصت حضور در مسابقات جهانی را برای جوانان و باتجربه ها، حتی استعدادهای ناشناخته ای که عنوان برتر را در مسابقات انتخابی کسب کردند فراهم کردیم و شاید در این بین بسیاری از چهره های شاخص و باتجربه نتوانند عناوین برتر را کسب کنند اما نگاه ما باید به المپیک ۲۰۲۰ باشد.
خادم تاکید کرد: شاید برگزاری مسابقات انتخابی برای فدراسیون پرهزینه و یا حتی در این راه قربانی شود اما برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باید این جسارت وجود داشته باشد و این جسارت ورزی را در سال های قبل تا حدودی و نه بطور کامل تجربه کردیم و خیلی از کشتی گیران باتجربه را در انتخابی تیم ملی از دست دادیم ، اما در مقابل استعدادهایی را شناسایی کردیم که این استعدادها، خودشان اسباب آبرو و افتخار برای کشتی ایران شدند. فدراسیون کشتی باید جسارت به خرج بدهد و این فراز و نشیب را بپذیرد.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: زمانی که می پذیریم کمیل قاسمی پرافتخارترین سنگین وزن تاریخ ایران با وجود آسیب دیدگی در مسابقات انتخابی شرکت کند، به این معنی است که به کسب افتخار کشتی در المپیک ٢٠٢٠ می اندیشیم و نمی خواهیم کشتی فقط در اختیار چند ستاره خاص قرار گیرد. البته تا جایی که امکان دارد از قهرمانانی که سال ها افتخارآفرینی کرده اند،حمایت و مراقبت می کنیم.
خادم خاطرنشان کرد: وقتی قهرمان المپیک ما به لحاظ فرهنگی خودش این موضوع را پذیرفته که باید در هر شرایطی در انتخابی تیم ملی شرکت کند و برتری اش را به جوان ها ثابت کند حتی به قیمت شکست، این بزرگترین پیروزی کشتی ایران است. وقتی چنین فرصتی در کشتی بوجود آمده این فرصت فرصتی است که باید تهدیدهای احتمالی آن را هم پذیرفت.
وی اظهار کرد: تهدید احتمالی این است که ما نتوانیم در فرانسه نتایجی را که می خواهیم بگیریم، اما پذیرفتن مسابقات انتخابی منافعی که برای کشتی دارد این خواهد بود که ما استعدادهای برتر و شایسته خودمان را برای المپیک ۲۰۲۰ شناسایی می کنیم مسابقاتی که احتمال دارد خیلی از چهره های باتجربه امروز ما در آنجا حضور نداشته باشند.از همه مهم تر ما در چند سال گذشته از دل انتخابی تیم ملی توانستیم شرایطی داشته باشیم که بتوانیم هم زمان دو تیم مجزا به مسابقات آسیایی و کشورهای اسلامی بفرستیم.
خادم گفت: من مطمئنم اگر مسابقات انتخابی تیم ملی در ساختار فرآیند انتخابی ادامه پیدا کند ما در المپیک ۲۰۲۰ در هر وزن بطور متوسط سه کشتی گیر داریم که هر کدامشان می توانند مدعی درجه یک پیراهن تیم ملی باشند و هر کدامشان در صورت حضورشان در مسابقات بین المللی، نتایج نزدیکی نسبت به یکدیگربرای کشتی کشور کسب کنند. این یعنی بزرگترین سرمایه فنی است که در قالب یک ساختار جدید تعریف شده برای کشتی ایجاد شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ساختاری که خیلی هم به زحمت جا افتاد و مقاومت های سنگینی را به لحاظ فرهنگی و فنی در چند سال گذشته که فرآیند انتخابی تیم ملی پیاده شده در بین عوامل مختلف شاهد بودیم. این ساختار با جا افتادنش حرکت جدیدی در حوزه فنی را شروع می کند که شاید شروعش خیلی به مزاق برخی ها خوش نیامده باشد، اما در نهایت منافع ملی کشتی کشور را به عنوان ورزش ملی ایران در رقابت های بزرگ المپیک تضمین می کند.
شبک**۱۹۸۳**۱۳۹۲**دریافت کننده: مرتضی رنجبران**انتشار: ابوالفضل بابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 9 =