شرکت‌های داخلی به جایگزینی سوخت آنتراسیت در برخی صنایع تمایل دارند

مدیر عامل شرکت زغال سنگ طبس گفت: برخی شرکت‌های داخلی به جایگزینی سوخت آنتراسیت در «نیروگاه‌ها» و «فولاد سازی‌ها» گرایش پیدا کرده‌اند.

طبس نیوز: مدیر عامل شرکت زغال سنگ طبس گفت: برخی شرکت‌های داخلی به جایگزینی سوخت آنتراسیت در «نیروگاه‌ها» و «فولاد سازی‌ها» گرایش پیدا کرده‌اند.

تکنولوژی استفاده از این ماده معدنی در فولادسازی ابتدا توسط آلمان ابداع شده و اکنون نیز در کشورهای ژاپن، هند و چین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایلنا، رمضان کریتی ثانی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر، وزارت نیرو طرح احداث نیروگاه با استفاده از سوخت آنتراسیت را اجرایی کرده است.

وی افزود: برخی شرکت‌های ایرانی در یزد و دامغان نیز روی این تکنولوژی در فولاد سازی، کار مطالعاتی انجام می‌دهند و حتی به پیشرفت‌هایی نیز دست یافته‌اند.

مدیر عامل شرکت زغال سنگ طبس با اشاره به وجود ذخایر حداقل ۵ میلیارد تنی آنتراسیت در این منطقه، تصریح کرد: با برخورداری از ذخایر عظیم آنتراسیت در منطقه طبس، می‌توان در تولید انرژی تحول جدی ایجاد کرد و این ماده معدنی همچون نفت قابلیت تولید انرژی در نیروگاه‌ها، فولاد سازی‌ها، گلخانه‌ها و غیره مورد استفاده قرار داد.

وی ادامه داد: در اکثر کشور‌ها، آنتراسیت‌ها به عنوان سوخت خانگی مصرف می‌شوند و از محصولات درجه پایین آن با خاکس‌تر بالا، به عنوان سوخت نیروگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته مدیر عامل شرکت زغال سنگ طبس، کریتی ثانی درباره کاربرد آنتراسیت به عنوان انرژی ارزان برای مصرف کارخانه‌های فولاد سازی، تصریح کرد: تکنولوژی استفاده از این ماده معدنی در فولادسازی ابتدا توسط آلمان ابداع شده و اکنون نیز در کشورهای ژاپن، هند و چین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =