عملیات احداث فاز اول نیروگاه حرارتی طبس ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مجری طرح بازتوانی نیروگاههای شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: فاز اول نیروگاه زغال سنگ‌سوز طبس به قدرت ۶۵۰ مگاوات در دو واحد ۳۲۵ مگاواتی در حال احداث است و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش طبس نیوز، مجری طرح بازتوانی نیروگاههای شرکت تولید نیروی برق حرارتی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نیروگاه حرارتی طبس به عنوان اولین نیروگاه زغال سنگ سوز کشور در حال احداث است و عمده منابع نیروگاه های کشور سوخت های گاز و فسیلی است.

علیرضا نصراللهی افزود: این نیروگاه از مزایای متعدد و متفاوتی برخوردار است که از جمله میتوان به اشتغال زایی بالا، تمهیدی به پدافند غیرعامل و تنوع بخشیدن به سبد انرژی کشور اشاره کرد.

وی تصریح کرد: فاز اول این نیروگاه به قدرت ۶۵۰ مگاوات در دو واحد ۳۲۵ مگاواتی در حال احداث است.

نصراللهی ادامه داد: عملیات تجهیزات جانبی آن در حال حاضر توسط مشاوران و پیمانکاران ایرانی در حال ساخت است و تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به حمایت های مسئولین شهرستانی و استانی گفت: مصوبات و مجوزات لازم شامل ماده ۶۲ قانون محاسبات عمومی اخذ شده است.

مجری طرح بازتوانی نیروگاههای شرکت تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: مراحل پایانی انجام کار توسط بانک عامل را پیش رو داریم و فرایند گشایش اعتبار اسنادی و استفاده از خط اعتباری چین را خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه اجرایی ۴ ساله احداث نیروگاه گفت: مطالعات شناسایی منابع آب و زغال تا سال ۸۷ انجام و پس از آن پروژه وارد فاز اجرایی شد و از سال ۹۱ عملیات اجرایی و زیربنایی آن آغاز شده است.

وی با اشاره به بکارگیری از نیروهای بومی برای اشتغال گفت: تمام تلاش این بوده که از نیروهای عمومی و متخصص منطقه طبس استفاده شود و در این پروژه هم اکنون ۸۰ درصد نیروها مستقر در طبس هستند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: نیروگاه زغالسنگ سوز طبس یکی از شاخص ترین پروژه های اقتصاد مقاومتی در کل کشور است.

سید مهدی طلائی مقدم افزود: از جمله مزایای این طرح اشتغال زایی، امنیت، مقرون به صرفه بودن، تولید انرژی، جلوگیری از خروج ارز و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است.

وی بیان کرد: نیروگاه حرارتی طبس پروژه زنده است و بخش های مختلف آن مشغول فعالیت هستند و با پیگیری های مسئولین استانی و کشوری امیدواریم به زودی شاهد بازگشایی فاینانس نیروگاه باشیم.

فرماندار ویژه طبس تصریح کرد: مکاتباتی خوبی از سوی بانک مرکزی انجام شده و به بانک توسعه صادرات ابلاغ شده که امیدواریم در اجرایی شدن این پروژه نهایت همکاری را داشته باشند.

وی گفت: مشکلات مربوط به پروانه بهره برداری معدن زغالسنگ مرتفع شده که با ذخیره مناسب و پیش بینی ۳۵ ساله سوخت نیروگاه را به طور کامل انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =