آقای «رفسنجانی»! چرا هیچ وقت «نتیجه انتخابات» را نپذیرفته‌اید؟

در طول سی سال گذشته، هر بار «آیت‌الله رفسنجانی» در انتخابات شکست خورد، با عدم تمکین به قانون، به هر بهانه‌ای صحت انتخابات را زیر سوال برد و به ایجاد شائبه پرداخت.

طبس نیوز: در طول سی سال گذشته، هر بار «آیت‌الله رفسنجانی» در انتخابات شکست خورد، با عدم تمکین به قانون، به هر بهانه‌ای صحت انتخابات را زیر سوال برد و به ایجاد شائبه پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ “انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری” سال ۱۳۸۴ در حالی توسط دولت “محمد خاتمی” برگزار شد که چهره‌هایی نظیر آیت‌الله رفسنجانی،”محمد باقر قالیباف”، “علی لاریجانی” و “محمود احمدی‌نژاد” در آن شرکت کرده بودند.

با تجمیع آرای داخل وخارج کشور، نتایج انتخابات دور اول ریاست جمهوری دوره نهم نشان داد رفسنجانی با ۶.۱۶ میلیون نفر (۲۱ درصد آرا) ،احمدی نژادبا ۵.۱۷ میلیون نفر (۱۹.۵ درصد) نفر،”کروبی” با ۵.۰۷ میلیون نفر (۱۷.۳ درصد)،”معین” با ۴.۰۸ میلیون نفر (۱۳.۹ درصد)، “قالیباف” با ۴.۰۷ میلیون نفر (۱۳.۸ درصد)، “علی لاریجانی” با ۱.۷۴ میلیون نفر (۵.۹ درصد) و “محسن مهرعلیزاده” با ۱.۲۹ میلیون نفر (۴.۴ درصد) دور اول انتخابات را به پایان رساندند.

بر اساس نتایج مرحله اول، ایت‌الله رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری راه یافتند.

اما در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، محمود احمدی نژاد با ۱۷.۲۸۴.۷۸۲ رای و ۶۱.۶۹ درصد با اکثریت آرا آیت‌الله رفسنجانی(۱۰٬۰۴۶٬۷۰۱ رای و ۳۵٫۹۳ درصد آرای کل) را پشت سر گذاشت و به عنوان نهمین رییس‌جمهور ایران انتخاب شد.

با وجود اینکه انتخابات ۸۴ توسط “دولت اصلاحات” برگزار شده بود، آیت‌الله رفسنجانی مسئولین اجرایی انتخابات را متهم به دستکاری در آرا کرد.

هاشمی رفسنجانی پس از پیروزی احمدی نژاد در تیرماه ۱۳۸۴ طی مصاحبه‌ای با القای تردید درباره نتیجه انتخابات و دستکاری آرای مردم به ایجاد تشکیک در جامعه دامن زد و با صدور بیانیه‌ای تفرقه‌انگیز، انتخاباتی که همفکران وی برگزار کرده بودند را زیر سوال برد.

البته تجربه ثابت کرده است که چنین اقداماتی از سوی آیت‌الله رفسنجانی بعید نبوده و امری طبیعی است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ششمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که باز هم دولت اصلاحات آن را برگزار کرده بود، ادعاهای خود مبنی بر تقلب در انتخابات را مطرح کرد که در نهایت منجر به اسعتفای وی و حوادث ناگور و فتنه‌انگیز آن دوره از مجلس شد.

در ششمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که آن هم توسط دولت اصلاحات انجام شد، آیت‌الله رفسنجانی با رغبت پایین تهرانی‌ها با ۷۴۹ هزار و ۸۸۴  رأی و کسب ۵۸/۲۵ درصد آرای شرکت‌ کنندگان شهر تهران، نفر سی‌ام و آخر منتخبین تهران شد.

اگر تقلب کردند، مردم بریزند در خیابان‌ها!

در سال ۸۸ هم طبق روال گذشته، آیت‌الله رفسنجانی در هیچ کدام از مواضع خود نسبت به نتایج انتخابات، پیروزی احمدی‌نژاد را نپذیرفت و با حضور در نماز جمعه تیر ماه سال ۸۸، به حمایت از فتنه‌گران پرداخت.

البته شبهه افکنی درباره روند انتخابات، به آیت‌الله رفسنجانی محدود نمی‌شود بلکه خانواده و نزدیکان او نیز بارها روند انتخاباتی که خود هاشمی دو بار در آن پیروز شده را زیر سوال برده‌اند.

برای مثال، عفت مرعشی، همسر آیت‌الله رفسنجانی یکی از نزدیکان “رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام” است که بارها آشکارا و به‌طور مستقیم نظام جمهوری اسلامی ایران که همسر او از مسئولان آن است را زیر سوال برده و متهم به تقلب در انتخابات کرده است.

همسر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درست روزی که انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در حال برگزاری بود، انگار که از حوادث پس از انتخابات آگاهی کامل داشت، پس از انداختن رای خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ” توصیه وی به هواداران و نامزدها” با ایجاد شائبه تقلب قبل از شمارش آرا و تشویش اذهان عمومی خطاب به فتنه گران گفت: “‌اگر تقلب کردند، هواداران بریزند بیرون!!”

“انتخاباتی وجود ندارد، مگر برای اینها کاری دارد که رای‌ها را عوض کنند.!!”

البته حرف‌های جنجالی همسر آیت‌الله رفسنجانی در راستای ایجاد شبهه در روند انتخابات به اینجا ختم نمی‌شود.

عفت مرعشی به تازگی نیز که برای شرکت در اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی( متهم به دخالت در جریان فتنه ۸۸) به دادگاه آمده بود، در جمع برخی از خبرنگاران ضمن رد کاندیداتوری آیت‌الله رفسنجانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در پی سخنانی نسنجیده، درباره انتخاباتی که همسرش بارها توسط آن در مناسب حکومتی قرار گرفته است، گفت: “انتخاباتی وجود ندارد، مگر برای اینها کاری دارد که رای‌ها را عوض کنند.”

اما سوالی که مطرح می‌شود این است آیا خانم مرعشی هنگامی که همسر ایشان دو بار در همین انتخابات به عنوان رییس جمهور برگزیده شدند، هم این حرف‌ها را می‌زدند؟

چه تضمینی وجود دارد در صورت شکست در انتخابات آیت‌الله هاشمی از قانون تبعیت کند؟

بر اساس آرای موجود در انتخابات سال ۸۴، دوره ششم مجلس شورای اسلامی، انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ( شکست همفکران آیت‌الله) آیت‌الله رفسنجانی، همیشه رای منفی بالایی داشته و در جاهایی که بازنده بوده هیچ‌گاه از قانون تبعیت نکرده و به همراه نزدیکان خود سعی در ایجاد شک و شبهه در روند انتخابات داشته است.

به‌طور کلی هرگاه در ۳۰ سال گذشته آیت‌الله رفسنجانی در انتخابات شکست خورده‌، با ایجاد شائبه انتخابات را زیر سوال برده‌ است.

حال در صورت عدم موفقیت آیت‌الله رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چه تضمینی وجود دارد، ایشان به قانون تمکین کرده، رفتار گذشته خود را تکرار نکند و افکار عمومی نسبت به روند انتخابات را منحرف نکند؟

جناب آقای هاشمی مردم، از شما تضمین می‌خواهند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =