(تصاویر) برداشت ۹۳۰۰ تن گندم در شهرستان طبس

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: برداشت گندم از سه هزار و صد هکتار مزارع گندم شهرستان طبس آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح نه هزار و سیصد تن گندم برداشت شود.

طبس نیوز: معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: برداشت گندم از سه هزار و صد هکتار مزارع گندم شهرستان طبس آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح نه هزار و سیصد تن گندم برداشت شود.

محمود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه کار برداشت گندم در شهرستان طبس آغاز شده است، اظهار داشت: در شهرستان طبس ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع، زیرکشت محصول گندم است که این محصول مقام نخست سطح زیرکشت محصولات زراعی در این شهرستان را به خود اختصاص داده است و برداشت آن با استفاده از ۱۵ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۲۸ دستگاه دروگر انجام می‌شود و تا اوایل مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از سطح زیرکشت گندم در شهرستان طبس مقدار ۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم برداشت شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته از حدود ۲۴ درصد افزایش تولید برخوردار است.

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس افزود: ارقام گندم کشت شده در شهرستان طبس شامل طبسی، کویر، بم، سیستان، ارگ، بکراس روشن، قدس و بهار است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۱۸ هکتار از مزارع گندم شهرستان طبس تحت پوشش بیمه قرار گرفته و در سطح ۳۷ هکتار علیه بیماری زنگ زرد گندم و در سطح ۷۵ هکتار علیه انواع علف‌های هرز مبارزه انجام شده است.

اسدی همچنین سطح زیرکشت مزارع تحت پوشش طرح خودکفایی گندم و جو در سال زراعی ۹۲-۹۱ را ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: یک شرکت تعاونی تولید با ۷ کارشناس ناظر برای نظارت بر این سطح بکار گرفته شده است.

وی گفت: بوجاری بذور گندم، توزیع به‌موقع نهاده‌ها به‌ویژه انواع کود شیمیایی، بذر، سم و ایجاد دو مورد مزرعه تحقیقی ترویجی و دو مورد مزرعه نمایشی مقایسه عملکرد ارقام گندم در شرایط شور و خشک به‌منظور معرفی و شناسایی ارقام مقاوم به شوری و خشکی و همچنین سه مورد کارگاه آموزشی تغذیه گندم و کنترل ریزش کمباین، از جمله اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان طبس در راستای حمایت از کشاورزان گندم‌کار است.

برداشت گندم از مزارع شهرستان طبس

برداشت گندم از مزارع شهرستان طبس

برداشت گندم از مزارع شهرستان طبس

برداشت گندم از مزارع شهرستان طبس

برداشت گندم از مزارع شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =