رفع نیاز محرومان بالاترین افتخار است

در نشست معاون استاندار و فرماندار طبس با معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)، فعالیت‌های کمیته امداد و ستاد زکات بررسی و اعلام شد که سرانه مشارکت‌های مردمی شهرستان طبس از سرانه کشوری و استانی بیشتر است.

طبس نیوز: در نشست معاون استاندار و فرماندار طبس با معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و نیز مشاور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و رییس اداره زکات استان خراسان جنوبی فعالیت‌های کمیته امداد و ستاد زکات بررسی و اعلام شد که سرانه مشارکت‌های مردمی شهرستان طبس از سرانه کشوری و استانی بیشتر است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه طبس؛ «احمد طالبیان مقدم» معاون استاندار وفرماندار طبس در این جلسه بسترسازی مناسب برای خوداتکایی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام و محرومان را امری مهم برشمرد و خاطرنشان ساخت:توانمند سازی و ارتقای عزت نفس خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از مسائلی است که باید مورد توجه باشد.
وی تصریح کرد:رفع نیاز محرومان بالاترین افتخار است و منش و اهتمام ائمه اطهار و معصومین (علیهم السلام) نیز بر این بوده است.
طالبیان مقدم گفت : وجود ظرفیت‌های متعدد و از جمله معادن، پتانسیل‌های اقتصادی و دامداری و کشاورزی می‌تواند به توانمند سازی محرومان کمک کند.
وی فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه های مختلف و از جمله مسائل فرهنگی و امر زکات را ارزشمند و شایسته تقدیر دانست.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مشارکت‌های مردمی، تعداد مشترک مردمی کمیته امداد در راستای امور خیر و کمک به نیازمندان را حدود ۱۲۹ هزار نفر در استان خراسان جنوبی اعلام کرد که ۱۸ هزار نفر مشترک مربوط به طبس می‌باشند.
سیدرضا حسینی گفت : حدود یک میلیارد تومان درآمد ماهیانه مشارکت‌های مردمی در این استان است که در سرفصل‌های مختلف از جمله فرهنگی، عمرانی، درمان و جهیزیه صرف می‌گردد.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: سرانه مشارکت‌های مردمی استان خراسان جنوبی از سرانه کشور بیشتر است و این رقم در کشور ۱۲ هزار و در استان ۱۷ هزار تومان است که این سرانه در طبس از سرانه کشوری و استانی بیشتر و حدود ۳۲ هزار تومان است.
حسینی همچنین میانگین ضریب نفوذ مشارکت‌های مردمی استان خراسان جنوبی را ۶۴ درصد و این میانگین را در طبس ۹۰ درصد بیان کرد.
دراین جلسه «احمد رفیعی» مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) طبس نیز گزارشی از اقدامات و برنامه های این نهاد ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =