تسریع در روند گاز‌رسانی خواسته شهروندان طبسی

«منزل ما دیوار به دیوار فرمانداری و روبه روی شهرداری طبس است»، «با این که خیابان امام خمینی (ره) از خیابان‌های اصلی شهر محسوب می‌شود ولی ما گاز شهری نداریم»، این گفته‌ها گلایه مشترک بسیاری از شهروندان طبس است..

طبس نیوز: «منزل ما دیوار به دیوار فرمانداری و روبه روی شهرداری طبس است»، «با این که خیابان امام خمینی (ره) از خیابان‌های اصلی شهر محسوب می‌شود ولی ما گاز شهری نداریم»، این گفته‌ها گلایه مشترک بسیاری از شهروندان طبس است..

«منزل ما دیوار به دیوار فرمانداری و روبه روی شهرداری طبس است»، «با این که خیابان امام خمینی (ره) از خیابان‌های اصلی شهر محسوب می‌شود ولی ما گاز شهری نداریم»، «فقط ساکنان چند محله مثل شهرک‌های زیباشهر، مسکن مهر و در بعضی خیابان‌ها هم یکی، ۲ خانواده از گاز شهری استفاده می‌کنند» و…

این گفته‌ها گلایه مشترک بسیاری از شهروندان طبس از جمله «عصمت علی پور» ساکن خیابان امام خمینی (ره) این شهر است که از نبود گاز شهری در بسیاری از نقاط طبس انتقاد دارد.

به گفته این شهروند، از اواخر سال گذشته عملیات گاز رسانی به طبس آغاز شده است ولی روند لوله کشی به کندی انجام می‌شود و گویا قرار نیست به این زودی‌ها ساکنان این خیابان و دیگر شهروندان طبس از مزایای گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

او به پیگیری‌های انجام شده برای تأمین گاز طبیعی اشاره و اضافه می‌کند: با بیشتر نهادهای مربوط برای رفع این مشکل مکاتبه شد ولی هنوز از نصب علمک گاز خبری نیست.

 

مشکلات تأمین گاز مایع

این شهروند با بیان این که از گاز مایع برای پخت و پز استفاده می‌کند، می‌گوید: هر سیلندر گاز را با قیمت بیشتر از ۴۰ هزار ریال تهیه می‌کنیم، آن هم به سختی، چون مدتی قبل از طریق یک شرکت تعاونی، خودروی حمل سیلندر گاز مایع در خیابان‌ها تردد می‌کرد و گاز مایع به دست متقاضیان می‌رسید اما مدتی است این خودرو در برخی خیابان‌ها مثل خیابان امام خمینی (ره) که جزو مرکز شهر است دیگر فعال نیست و این مسئله مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده است.

به گفته وی، آبگرم کن‌ها نفتی است و از سیلندرهای گاز مایع که فقط برای پخت و پز استفاده می‌شود می‌توان حدود ۲ هفته استفاده کرد و مشکلات تأمین گاز مایع همواره گریبان گیر شهروندان است. در این شرایط برای تسریع گاز رسانی شهری باید تدبیری جدی اندیشیده شود.

یک خانم خانه دار هم که ساکن محله دیهشک طبس است، می‌گوید: این محله به تازگی جزو محدوده شهری قرار گرفته و عملیات لوله کشی گاز در این محله در حال انجام است ولی هنوز علمک گاز نصب نشده است.

«صدقی» با اشاره به مشکلات مربوط به تأمین گاز مایع از مسئولان می‌خواهد گاز رسانی به طبس سریع‌تر انجام شود.

نبود گاز در بسیاری از محله های طبس

یکی از ساکنان شهرک شهید صدوقی طبس نیز می‌گوید: از حدود ۵ یا ۶ ماه قبل گاز رسانی به این شهرک انجام شده است ولی بسیاری از محله های طبس از جمله خیابان‌های پایین شهر، قلعه باغ و… به عبارتی نیمی از شهروندان گاز طبیعی ندارند.

«طاهری» می‌افزاید: سیلندر گاز مایع در طبس به سختی تأمین می‌شود و بسیاری از شهروندان مشکل دارند بنابراین با توجه به شروع عملیات گاز رسانی به این شهر از ماه‌ها قبل، لازم است سریع‌تر این پروژه تکمیل شود.

وی با بیان این که موارد ایمنی استفاده از گاز شهری توسط مهندسان مشاور استان یزد برای بهره برداران تشریح شده است، می‌گوید: در حال حاضر بهای تعرفه گاز شهری نیز در طبس مناسب است.

 

هماهنگی برای تسریع گاز‌رسانی در حال انجام است

مدیر عامل شرکت گاز استان هم با بیان این که عملیات نصب علمک های گاز در طبس توسط پیمانکار شرکت گاز استان یزد در دست اقدام است، می‌گوید: هماهنگی‌های لازم برای سرعت گرفتن پروژه انجام شده است.

«افتخاری» درباره زمان بهره برداری این پروژه و این که چند درصد مردم طبس از گاز طبیعی برخوردار هستند، اطلاعاتی نمی‌دهد و گاز رسانی به شهرهای عشق آباد و دیهوک را به ترتیب مستلزم اجرای حدود ۴۴ و ۶۹ کیلومتر خط انتقال به قطر ۱۰ اینچ با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به الحاق طبس به خراسان جنوبی و مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران و مجمع عمومی شرکت‌های گاز استان، تخصیص اعتبار برای شروع عملیات اجرایی خطوط انتقال گاز این شهرها به ستاد شرکت ملی گاز ایران پیشنهاد شده است و در صورت تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، اقدام‌های لازم انجام خواهد شد.

وی مبلغ اعتبار مورد نیاز و زمان بهره برداری پروژه گاز رسانی به شهرهای عشق آباد و دیهوک را هم اعلام نکرد.

____
منبع: خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =