محصولات جالیزی مقام سوم سطح زیر کشت محصولات شهرستان طبس

اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر سطح زیرکشت محصولات جالیزی این شهرستان را ۵۴۷ هکتار و متوسط عملکرد آن را ۲۵ تن در هکتار اعلام کرد.

طبس نیوز: اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر سطح زیرکشت محصولات جالیزی این شهرستان را ۵۴۷ هکتار و متوسط عملکرد آن را ۲۵ تن در هکتار اعلام کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان طبس، اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر سطح زیرکشت محصولات جالیزی این شهرستان را ۵۴۷ هکتار و متوسط عملکرد آن را ۲۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت کار برداشت محصولات جالیزی شامل (خربزه، طالبی، هندوانه، خیار و کدو) از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز گردیده و پیش بینی می‌شود مقدار ۱۳۰۰۰تن انواع محصولات جالیزی از این سطح برداشت شود.

وی افزود محصولات جالیزی از نظر سطح زیر کشت در بین ۲۸ نوع محصول زراعی این شهرستان مقام سوم را به خود اختصاص داده است و به علت شرایط مناسب آب و هوایی این شهرستان محصول خربزه زود‌تر از سایر نقاط استان بدست می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس خدمات ارائه شده به کشاورزان جالیزکار این شهرستان را توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی، نظارت فنی بر مزارع جالیز جهت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها بیان کرد و گفت در سال جاری در سطح ۴هکتار مزرعه الگویی مقایسه روش آبیاری نواری تیپ با روش آبیاری معمول در جالیز و ۲دوره آموزشی در رابطه با
نشاء کاری و محلول پاشی جالیز اجرا گردیده است همچنین جهت پیش رس کردن محصول و جلوگیری از خسارت تگرگ و کم کردن هزینه مالچ پلاستیک تعداد ۱۲۰۰۰۰ نشاء خربزه و طالبی بین جالیزکاران منطقه توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 6 =