شهید غلامرضا جهاندیده

در فتح تپه های شیاکو از ناحیهٔ پا مجروح شد که بلافاصله به بیمارستان اعزام و مدتی را بستری و پس از بهبودی به عضویت سپاه درآمد. علاقهٔ زیادی برای حضور مجدد در جبهه های نور علیه ظلمت و نبرد با دشمنان اسلام از خود نشان می‌داد..

شهید غلامرضا جهاندیدهشهید غلامرضا جهاندیده
نام پدر: حسن
تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۴/۸

 

 

زندگینامه

در مرداد ماه سال ۱۳۴۱ در یک خانواده مذهبی و کشاورز طفلی متولد شد که خونش در آبیاری درخت انقلاب نقش داشت ارادت قلبی به ولی نعمت مان حضرت ثامن الحج (ع) سبب گردید که او را غلام رضا بنامند.

دوران کودکی را نزد والدین خود گذراند تا این که به سن تحصیل رسید و راهی مدرسه شد. دوره ابتدایی را در دبستان غیاثی طبس به خوبی پشت سر گذاشت؛ تحصیلات راهنمایی را تا پایان این دوره ادامه داد اما علاقه‌اش به کار و فعالیت باعث شد تحصیل را رها کرده و بعد از مدتی در شغل لوله کشی مشغول شد.

با شروع انقلاب اسلامی و تشکیل ارتش بیست میلیونی با شوق و ذوق فراوانی پا به این مدرسه عشق گذاشت و نامش را در لشکر مخلص خدا ثبت نمود.

فعالیت‌ها و تلاش‌های زیادی را در بسیج انجام داد با آغاز جنگ تحمیلی برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل لحظه شماری می‌کرد.

غلامرضا پس از گذراندن دوره های آموزش نظامی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و رشادت‌های فراوانی را از خود نشان داد.

در فتح تپه های شیاکو از ناحیهٔ پا مجروح شد که بلافاصله به بیمارستان اعزام و مدتی را بستری و پس از بهبودی به عضویت سپاه درآمد. علاقهٔ زیادی برای حضور مجدد در جبهه های نور علیه ظلمت و نبرد با دشمنان اسلام از خود نشان می‌داد ولی به لحاظ این که هنوز پای او سلامتی کامل خود را باز نیافته بود موفق به حضور در مناطق عملیاتی نگردید تا این که در تاریخ ۱۳۶۱/۴/۸ با تعدادی از برادران سپاه برای تعقیب قاچاقچیان بین‌المللی عازم منطقه کویر طبس شد و در درگیری با آن‌ها بر اثر اصابت گلوله شربت شهادت را نوشید و به دیار معشوق خود شتافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =