رشد ۱۰ برابری حمل زغال‌سنگ در راه آهن شرق

مدیر کل راه آهن شرق از رشد ۱۰ برابری حمل و ۱۵ برابری درآمد حمل زغال‌سنگ در این اداره کل در ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

طبس نیوز: مدیر کل راه آهن شرق از رشد ۱۰ برابری حمل و ۱۵ برابری درآمد حمل زغال‌سنگ در این اداره کل در ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق: مهندس محمد پورفخری طی سخنانی در ایستگاه طبس گفت: تناژ زغال‌سنگ بارگیری شده در ۳ ماهه امسال در این اداره کل نیز ۱۰۷۰ درصد نسبت به ۳ ماهه سال گذشته رشد داشته است که در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تلاش مسئولان و کارکنان این ناحیه باعث شده است تا در اکثر موارد نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار باشیم.

وی تن کیلومتر ناخالص بار حمل شده در ۳ ماهه گذشته سال جاری توسط این اداره کل را یک میلیارد و ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۱۶۰ تن کیلومتر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد دارد.

پورفخری ادامه داد: در این مدت ۵۳۷ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۷۴۱ تن کیلومتر بار خالص در این ناحیه حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۰ درصدی برخوردار است.

مدیر کل راه آهن شرق همچنین گفت: در ۳ ماه گذشته تعداد ۱۸۸ هزار و ۴۸۰ نفر مسافر توسط قطارهای مسافری این محور از طبس، تربت حیدریه و خواف به مقاصد مشهد، تهران، کرمان، اصفهان، شیراز، بندر عباس، یزد جابجا شده‌اند که این مورد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۸۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.

پور فخری تناژ حاصل از بارگیری در ۳ ماهه گذشته را بیش از ۲ میلیون ۲۹۴ هزار تن اعلام کرد که در این مدت ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. وی در ادامه گفت: در ۳ ماهه گذشته در خصوص استفاده بهینه از پتانسیل بالا و ظرفیت خوب ناوگان باری این اداره کل در ارائه خدمات ریلی بهتر به صاحبان معادن و صنایع در راستای پیشبرد اهداف سازمان با برگزاری جلسات متعدد بازاریابی و بازرگانی توانستیم ۲ مبدأ بارگیری دیگر در ایستگاه‌های بجستان و جندق جهت بارگیری سنگ آهن به مقصد بندرعباس ایجاد کنیم که اولین محموله آن مجموعاً به تعداد ۱۲۰ واگن سنگ آهن از ایستگاه‌های جندق و بجستان به مقصد بندر عباس بارگیری شد.

مدیر کل راه آهن شرق با اشاره به جایگاه سوم تناژ بارگیری این اداره کل در بین نواحی هجده‌گانه راه آهن کشور افزود: ان شاء الله با تلاش شبانه روزی کارکنان زحمتکش این اداره کل کسب جایگاه دوم تناژ بارگیری کشور دور از دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 7 =