آب و فاضلاب خراسان جنوبی نسبت به قطعی آب شهر طبس هشدار داد

معاون بهره برداری آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان و گرمای بالای هوا در تابستان امسال از مردم درخواست کرد صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند تا تابستانی بدون قطعی و جیره‌بندی آب داشته باشند.

طبس نیوز: معاون بهره برداری آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان و گرمای بالای هوا در تابستان امسال از مردم درخواست کرد صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند تا تابستانی بدون قطعی و جیره‌بندی آب داشته باشند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان با توجه به گرمای بالای هوا در تابستان امسال از هم استانی‌ها درخواست کرد که نهایت صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند تا تابستانی بدون قطعی و جیره بندی آب را پشت سر بگذاریم.

مهدی جهان طلب با بیان اینکه کلیه منابع آبی استان منابع زیرزمینی هستند، یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان برای تأمین آب ۲۱ شهر زیر پوشش خود در استان از ظرفیت ۱۳۰ حلقه چاه استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: حجم مخازن استان ۱۱۵ هزار مترمکعب است همچنین برای آب‌رسانی به شهرهای استان ۵۲۰ کیلومتر خطوط انتقال و هشت ایستگاه پمپاژ وجود دارد.

جهان طلب ادامه داد: در مرکز استان وضعیت مصرف آب در یک روز به نقطه سر به سر رسیده که این نکته بیانگر اهمیت صرفه جویی و جلوگیری از هدررفت این مایه حیاتی در استان به ویژه در مرکز استان است.

وی همچنین در مورد خطر قطعی و کمبود آب در شهر طبس نیز هشدار داد و گفت: با توجه به گرمی هوا و افزایش مصرف آب شرب و از طرفی محدودیت آب‌دهی منابع و چاه‌ها و همچنین به نتیجه نرسیدن اقدامات تأمینی از قبیل چاه جدیدالحفر دشت اصفهک و تصفیه خانه آب نهرین، باعث گردیده که میزان مصرف از میزان تولید آب بیشتر شده است و کسری تولید از ذخیره مخازن استفاده گردد و با توجه به حجم مخازن و کاهش تدریجی حجم ذخیره آن‌ها و گزارش هواشناسی مبنی بر تداوم گرما در صورت ادامه روند موجود مطمئناً در هفته آینده با مشکل قطعی آب مواجه خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهار =