امیدواریم هر فردی ایرانی سالیانه یک درخت غرس کند

امیدواریم هر فردی ایرانی سالیانه یک درخت غرس کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، فضل‌اله جمالو ساعتی پیش در مراسم روز درختکاری در شرکت سایپا پرس با اشاره به اقدامات این شرکت در ترویج درختکاری، اظهار کرد: در مرداد ماه سال جاری ۶۴۳ درخت در محیط این شرکت غرس شد که تاکنون یک دانه از این درخت‌ها از بین نرفته است و مراقبت‌های لازم از آنها انجام شده است.

“جمالو با اشاره به باغ‌ سرسبز طبس گفت: در بیابان طبس باغ سرسبزی را مشاهده می‌کنید که زبان زد همگان است و این نشان دهنده آن است که در همان بیابان نیز می‌توان باغی زیبا را کاشت و ماندگار کرد که صدها سال باقی بماند.”

مدیرعامل شرکت سایپا پرس افزود: امیدواریم این فرهنگ همه‌گیر شود و سرزمین‌مان را بی‌نیاز از کمربند سبز کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگان دین بر فضیلت درخت کاری تاکید کردند، گفت: ائمه اطهار علیهم‌السلام بر این فضیلت تاکید داشته و خودشان مکرر دستی در کاشت درخت و نهال داشتند و این را به عنوان تکلیف بر گردن ما گذاشته‌اند.

جمالو خاطرنشان کرد: امیدواریم ما نیز بتوانیم به عنوان شیعه و پیروان ائمه معصومین علیهم‌السلام این فضیلت را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت سایپا پرس در ادامه ابراز امیدواری کرد: هر خانواده ایرانی بتواند به تعداد اعضای خانواده در هفته درختکاری، درختی را غرس کند و به این ترتیب سالانه بالغ بر ۷۰ میلیون درخت به‌صورت مردمی کاشته می‌شود و مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز بر اساس مسئولیتی که دارند این مهم را انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کشور برای درختکاری عنوان کرد: سرزمینی‌که عمدتا کویرها و بیابان‌ها در آن وجود دارد نشانه‌ای از استعدادهای سرسبزی در آن کشور است.

جمالو با اشاره به باغ‌ سرسبز طبس گفت: در بیابان طبس باغ سرسبزی را مشاهده می‌کنید که زبان زد همگان است و این نشان دهنده آن است که در همان بیابان نیز می‌توان باغی زیبا را کاشت و ماندگار کرد که صدها سال باقی بماند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد فرهنگ درخت و درختکاری در سرزمین ایران جا بیفتد و بتوانیم سرزمینی با نشاط سرسبز و پویا داشته باشیم و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیرعامل شرکت سایپا پرس در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد: در زمان خروج دجال و زمان ظهور امام زمان (عج) یکی از مظاهر ظهور حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) گسترش درختکاری و سرسبزی است و اگر ما انشاءالله پیرو و منتظر واقعی حضرت حجت (عج) هستیم با فرهنگ درخت‌ کاری و گسترش سرسبزی را ترویج دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =