وجود ۱۱۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌ های طبس

وی با اشاره به تعداد کتاب‌ های موجود در کتابخانه‌ های عمومی طبس ادامه داد: تعداد ۱۱۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ ها وجود دارد.

 

به گزارش طبس نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس؛ مرتضی محمدی اظهار داشت: کتاب بزرگترین میراث فرهنگی انسان است. وی با اشاره به تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی طبس ادامه داد: تعداد ۱۱۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها وجود دارد.

فعالیت ۱۸ نفر در کتابخانه‌های عمومی طبس

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طبس با بیان اینکه ۱۸ نفر در کتابخانه‌های این شهرستان فعالیت می‌کنند، اذعان داشت: همچنین تعداد هفت نفر در کتابخانه‌های مشارکتی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

محمدی افزود: در کتابخانه‌های نهادی طبس ۱۱ نفر مشغول کار هستند.

وی یادآور شد: به ازای هر ۶ هزار و ۳۰۰ نفر یک کتابخانه در این شهرستان وجود دارد.

وجود ۴۰ هزار کتاب در بزرگترین کتابخانه طبس

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طبس با بیان اینکه در دو روستای بالای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر شرایط ساخت کتابخانه وجود دارد، متذکر شد: در این روستاها ساختمان کتابخانه اجاره‌ای است.

محمدی بزرگترین کتابخانه این شهرستان را کتابخانه امام‌زاده حسین‌ا‌بن موسی‌الکاظم(ع) دانست و اضافه کرد: در این کتابخانه ۴۰ هزار کتاب وجود دارد.

وی با اشاره به قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی طبس گفت: این کتابخانه در سال ۱۳۱۳ تاسیس شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طبس با بیان اینکه این کتابخانه دارای ۵۶۰ متر زیربنا است، ادامه داد: همچنین بیش از ۲۳  هزار جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 20 =