بقاع متبرکه تاثیر بسزایی در بازدارندگی از جرم دارند

حسینی‌ زاده تصریح کرد: فضای بقاع متبرکه بهترین مکان برای تبلیغ دین اسلام و قرآن است و باید با همت مردم برای تبلیغ و ترویج آن تلاش شود.

به گزارش طبس نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس؛   تلاوت قرآن را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: برای رسیدن زندگی در راستای عمل به قرآن باید تلاش کنیم.

وی اذعان داشت: باید سایه قرآن در زندگی، رفتار، تحصیل، شادی، دوستان و در مجموع در همه موفقیت‌ها ظهور و بروز پیدا کند.

وجود بیشترین امامزاده و بقعه متبرکه در ایران

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس ادامه داد: افراد علاوه بر انس با قرآن کریم، باید با تدبر و آشنایی با ترجمه و تفسیر، به مفاهیم و معارف ناب این کلام الهی دسترسی پیدا کنند.

حسینی‌ زاده تصریح کرد: فضای بقاع متبرکه بهترین مکان برای تبلیغ دین اسلام و قرآن است و باید با همت مردم برای تبلیغ و ترویج آن تلاش شود.

وی گفت: وجود بیشترین امامزاده و بقعه متبرکه در کشورمان به دلیل عشق و ارادت ویژه ملت بزرگ ایران از گذشته‌ های دور به ائمه اطهار(ع) و احساس امنیت امامزاده‌ ها در این کشور است.

نقش بقاع متبرکه در کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس خاطر نشان کرد: برای عملی ساختن فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، باید از محیط امامزاده‌ ها و بقاع متبرکه حداکثر بهره‌ برداری بهینه صورت گیرد.

حسینی‌ زاده متذکر شد: نقش امامزاده‌ ها و بقاع متبرکه و همچنین تأثیر زیارت در کاهش آسیب‌ ها و ناهنجاری‌ های اجتماعی و بازدارندگی از جرم نقش بسزایی دارد.

مجموعه‌های فرهنگی به سنت وقف عمل نکرده‌ اند

وی یادآور شد: اقامه باشکوه نماز جماعت، ایجاد کانون‌ هایی ویژه رسیدگی به امور جوانان، استفاده از امام جماعت مناسب با قرائت صحیح و صوت زیبا و مؤذن خوش صدا، بهداشت مطلوب محیط، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهه‌ های زائران و غیره از عوامل جذب و تأثیرگذاری بر زائران به ویژه جوانان است.

عملی شدن سنت وقف با حرکت جمعی دستگاه‌ ها

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه با کمال تأسف سرمایه‌ های زیادی مورد غفلت قرار می‌ گیرند، گفت: یکی از این سرمایه‌ ها وقف و اوقاف است که می‌ توان در حل مشکلات و معضلات فرهنگی ما را یاری دهد.

حسینی‌ زاده با اشاره به اینکه در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ وقف تلاش‌ های زیادی شده است، اظهار داشت: مجموعه‌ های فرهنگی آنطور که باید به سنت الهی وقف عمل نکرده‌ اند.

وی ادامه داد: برای عملی شدن سرمایه بزرگ و سنت الهی وقف نیازمند حرکت جمعی همه دستگاه‌ های فرهنگی و ذی‌ نفوذ جامعه هستیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس با اشاره به استفتائات مقام معظم رهبری در زمینه وقف، مبنی بر اینکه بعضی از افراد که برای عقد قرارداد به اوقاف مراجعه نمی‌ کنند، تاکید کرد: سکونت این افراد در مکان‌ های اوقافی حرام بوده و عبادت آنها باطل است.

حسینی زاده افزود: سنت حسنه نبوی فرهنگ وقف باید به آحاد مردم شناسانده شود و روش‌ های نوین در امور وقف به مردم نیک‌ اندیش ارائه شده تا تمامی افراد بنابر مصالح نظام و جامعه پیرامون خود اموال شخصی خودشان را در کارها و امورات خیرخواهانه جهت‌ دهی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود احکام و قوانین موجود در حوزه موقوفات هنوز در بسیاری از مواقع نسبت به موقوفات جفا شده و حق و حقوق موقوفات احقاق نمی‌شود.

فقر فرهنگی و علمی، بزرگترین فقر جوامع

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین فقر جوامع، فقر فرهنگی و علمی است، متذکر شد: باید اصول و عقاید دین اسلام به خوبی تبیین شود تا منجر به آگاهی شناخت درست از نادرست و ارزش و ضد ارزش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =