عبور از ۸ زمستان در طبس با وعده روشنایی مشعل گاز

گاز رسانی به طبس از مصوبه‌های سفر اول دولت نهم به یزد است، حدود ۸ سال قبل پروژه گاز رسانی به طبس آغاز شد اما هنوز به سرانجام نرسیده است و مردم طبس مردد هستند که آیا زمستان امسال می‌توانند با گاز، خانه خود را گرم کنند؟

طبس نیوز: گاز رسانی به طبس از مصوبه‌های سفر اول دولت نهم به یزد است، حدود ۸ سال قبل پروژه گاز رسانی به طبس آغاز شد اما هنوز به سرانجام نرسیده است و مردم طبس مردد هستند که آیا زمستان امسال می‌توانند با گاز، خانه خود را گرم کنند؟

خراسان- «گاز رسانی به طبس از مصوبه‌های سفر اول دولت نهم به یزد است، حدود ۸ سال قبل پروژه گاز رسانی به طبس آغاز شد اما هنوز به سرانجام نرسیده است و مردم طبس مردد هستند که آیا زمستان امسال می‌توانند با گاز، خانه خود را گرم کنند؟» نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب از وضعیت فعلی اجرای پروژه گاز رسانی به طبس انتقاد کرد و گفت: حدود ۸ سال قبل اجرای این پروژه به عنوان یکی از مصوبه‌های سفر اول هیئت دولت به استان یزد تصویب شد. در حال حاضر لوله اصلی گاز به شهر طبس رسیده ولی با وجود فعالیت چند پیمانکار هنوز مراحل نصب علمک تکمیل نشده و گاز طبیعی به بسیاری از منازل شهروندان نرسیده است.

پیمانکاران کند کار می‌کنند

دکتر «عبدا…‌زاده» با بیان اینکه پیمانکاران پروژه خیلی کند کار می‌کنند مشکل تأمین تجهیزات مربوط به علمک‌های گاز را علت این تأخیر عنوان و بر تسریع پروژه تاکید کرد. وی با اشاره به مطالعه طرح گاز رسانی به بخش‌های دستگردان و دیهوک طبس افزود: عملیات گاز رسانی به این بخش‌ها نیز باید سریع‌تر شروع شود.

وی گفت: برای تسریع اجرای پروژه پیگیری‌هایی با مدیران عامل شرکت‌های ملی گاز ایران و خراسان جنوبی انجام شده است و مسئولان مربوط قول همکاری داده‌اند.

نیاز ۵۰۰ میلیارد ریالی برای گاز رسانی به ۲ شهر

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم درباره آخرین وضعیت پروژه گاز رسانی به طبس گفت: در حال حاضر شهر طبس از گاز طبیعی برخوردار است چون کل شبکه گاز رسانی داخل شهر انجام شده و فقط کار نصب علمک در محدوده‌های گاز رسانی نشده شهر توسط ۳ گروه در دست اقدام است و برای تسریع پروژه و بهره‌مندی شهروندان طبس از گاز طبیعی در زمستان امسال تلاش می‌شود.

به گفته «افتخاری»، گاز رسانی به شهرهای عشق آباد و دیهوک طبس نیز به ترتیب مستلزم اجرای حدود ۴۰ و ۷۰ کیلومتر خط انتقال به قطر ۱۰ اینچ با حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی اضافه کرد: با توجه به الحاق طبس به خراسان جنوبی و مصوبه‌های شرکت ملی گاز ایران درخواست تخصیص اعتبار این خطوط انتقال گاز به ستاد شرکت ملی گاز ایران پیشنهاد شده و در حال حاضر مطالعه مهندسی و طراحی این خطوط در حال انجام است که پس از تأمین و تخصیص اعتبار مورد نیاز دیگر اقدام‌های لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات گاز رسانی به روستای دشتغران طبس در دست اجراست، گفت: ۱۰ روستای دیگر این شهرستان نیز در قالب یک پیمان در برنامه کاری شرکت گاز استان قرار دارد که امسال در هفته دولت عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دوازده =