صدور ۱۴درصد شناسنامه مکانیزه در طبس

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: ازمیزان صدور ۶۵ هزار و ۷۸۴ شناسنامه مکانیزه در استان ۱۴ درصد آن در طبس صادر شده است.

طبس نیوز:مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: ازمیزان صدور ۶۵ هزار و ۷۸۴ شناسنامه مکانیزه در استان ۱۴ درصد آن در طبس صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از صدور ۶۵ هزار و ۷۸۴ شناسنامه مکانیزه در استان خبر داد و گفت: ۳۷ درصد این شناسنامه‌ها در بیرجند صادر شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از  خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، علی پورحسین در شورای هماهنگی ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۴ درصد در قائنات و ۱۴ درصد از این تعداد شناسنامه مکانیزه در طبس صادر شده است.

وی با اشاره به آرشیو الکترونیک اسناد سجلی، افزود: طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی از سال ۹۰ آغاز شده و در حال حاضر یک میلیون و ۵۷۰ هزار سند آرشیو شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ۸۸ درصد اسناد استان آرشیو شده‌اند، ادامه داد: تمامی اسناد مربوط به ولادت‌ها آرشیو الکترونیک شده‌اند.

وی از وجود سه دفتر خدمات ارتباطی در استان خبر داد و گفت: این دفاتر در حال حاضر تنها در مرکز استان فعال هستند.

پورحسین تاکید کرد: سازمان ثبت احوال کشور، سازمانی حاکمیتی و زیرساختی است و عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه از عملکرد این سازمان متاثر هستند.

وی با اشاره به اینکه راهبردهای این سازمان با هدف تقویت بنیان‌های حقوقی، تحقق دولت الکترونیک در راستای جلب رضایت ارباب رجوع و خدمت رسانی مطلوب تنظیم شده است، گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های ثبت احوال پوشش وقایع حیاتی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان شهرنشینی کشور در سال گذشته ۷۱٫۴ درصد است، خاطرنشان کرد: میزان شهرنشینی در خراسان جنوبی کمتر از میزان کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بیرجند بالاترین سهم جمعیتی را در استان داراست، در حالی‌که بشرویه دارای کمترین سهم جمعیتی استان است.

پورحسین یادآور شد: از لحاظ تراکم جمعیت، بیرجند بالاترین تراکم جمعیتی و طبس و نهبندان دارای کمترین تراکم جمعیتی در استان هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =