نرمش قهرمانانه یک تاکتیک کلیدی در عرصه دیپلماسی است

امام جمعه موقت طبس گفت: نظریه نرمش قهرمانانه مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بوده و یک تاکتیک مهم و کلیدی در عرصه دیپلماسی است و به‌معنای عبور از خط قرمزهای انقلاب و نظام نیست.

طبس نیوز:امام جمعه موقت طبس گفت: نظریه نرمش قهرمانانه مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بوده و یک تاکتیک مهم و کلیدی در عرصه دیپلماسی است و به‌معنای عبور از خط قرمزهای انقلاب و نظام نیست.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس، با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به آمریکا و سخنرانی وی در سه مجمع مختلف، اظهار داشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در سخنان مختلف خود در آمریکا، مواضع انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را به خوبی تبیین کرد.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جهان باید تیزتر از شمشیر، نرم‌تر از حریر و سخت‌تر از سنگ و پولاد باشند … عرصه سیاست خارجی میدان نرمش قهرمانانه است»، افزود: نظریه نرمش قهرمانانه به طور کامل بر اساس مبانی قرآن مطرح شده و مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است که باید همواره مدنظر دست‌اندرکاران سیاست خارجی کشورمان قرار داشته باشد.

خطیب جمعه موقت طبس تصریح کرد: نرمش قهرمانانه یک تاکتیک مهم و کلیدی در عرصه دیپلماسی است و به معنای عبور از خط قرمزهای انقلاب و نظام نیست، بلکه باید همواره اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران مورد توجه و تأکید باشد.

وی با اشاره به جنگ‌افروزی، فقر آفرینی و فساد انگیزی استکبار در جهان، افزود: دیپلمات هرگز نباید از موضع ضعف با جهان استکبار تعامل کند و به عنوان نمونه موضوع فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی یا معامله نیست و در واقع فناوری هسته‌ای امروز جزئی از هویت ملی و سرزمینی ایران اسلامی است.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بیان دستاوردهای جنگ هشت ساله، اشاره به روز زیارتی امام رضا(ع)، سالروز شکست حصر آبادان، سالروز شهادت شهید هاشمی نژاد، گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی، روز بزرگداشت مولانا، روز جهانی دریانوردی، روز ناشنوایان، روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین و یادآوری در پیش بودن جشن عاطفه‌ها از دیگر سخنان حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 6 =