ارزش سرمایه‌گذاری طرح چشمه ‌مرتضی‌علی طبس ۳۶ میلیارد تومان است

نماینده سرمایه‌گذار طرح چشمه مرتضی علی طبس گفت: ارزش طرح چشمه مرتضی‌علی طبس ۳۶ میلیارد تومان است.

طبس نیوز:نماینده سرمایه‌گذار طرح چشمه مرتضی علی طبس گفت: ارزش طرح چشمه مرتضی‌علی طبس ۳۶ میلیارد تومان است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،ابراهیم زارع ظهر امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: چشمه مرتضی‌علی طبس ۵۰ لیتر در ثانیه آب داشته و داخل آن گوگردی است.

وی دمای آب این چشمه را متناسب با دمای بدن انسان دانست و ادامه داد: همچنین این آب قابل شرب است.

۴۵ هکتار برای ایجاد فضاهای تفریحی در چشمه مرتضی‌علی

نماینده سرمایه‌گذار طرح چشمه مرتضی‌علی طبس با بیان این‌که این منطقه دارای گردشگران فراوانی است، تصریح کرد: ۴۵ هکتار زمین برای ایجاد فضاهای تفریحی، فرهنگی و ورزشی در نظر گرفته شده است.

زارع این منطقه را جزو مناطق بین‌المللی گردشگری کشور عنوان کرد و افزود: فضای اصولی برای این منطقه باید طراحی شود.

وی این فضاها را شامل رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و سالن‌های مخصوص دانست و یادآور شد: در این منطقه ۵۰ واحد ویلایی پیش‌بینی شده است.

ایجاد دهکده طب سنتی در طبس

نماینده سرمایه‌گذار طرح چشمه مرتضی‌علی طبس با بیان این‌که ایجاد دهکده طب سنتی نیز در این مکان پیش‌بینی شده است، متذکر شد: تنها مکانی که می‌توان در این منطقه استفاده کرد بخش مرکزی آن است.

زارع از تقویت فضاها در این منطقه خبر داد و اضافه کرد: همچنین می‌توانیم ورزش‌های آبی را نیز در این مکان داشته باشیم.

وی با بیان این‌که از مجموعه روستا تا پارکینگ ساحلی دو کیلومتر فاصله است، اذعان داشت: از آنجا تا محل حمام مرتضی‌علی سه کیلومتر فاصله است.

اجرای ۴ فاز طرح چشمه مرتضی علی

نماینده سرمایه‌گذار طرح چشمه مرتضی علی طبس از ساخت مجتمع آب درمانی زنانه و مردانه در این منطقه خبر داد و گفت: ما بیشتر تلاش داریم تا از فضاهای طبیعی منطقه استفاده کنیم.

زارع با بیان این‌که اجرای برنامه‌ها در این منطقه در چهار فاز انجام می‌شود، ادامه داد: فاز نخست این برنامه ایستگاه آب گرم است.

وی اعتبار لازم برای اجرای طرح چشمه مرتضی‌علی طبس را ۳۶ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: اجرای این طرح ۶ سال زمان نیاز دارد.

۳۰ درصد آب گرم چشمه مرتضی‌علی انجام شده است

نماینده سرمایه‌گذار طرح چشمه مرتضی‌علی طبس با بیان این‌که ۳۰ درصد طرح آب گرم این منطقه انجام شده است، اذعان داشت: اجرای این طرح نیاز به ۹ ماه زمان دارد.

زارع با بیان این‌که در این منطقه جذب گردشگر خارجی را نیز داریم، اذعان داشت: سالانه ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار بازدیدکننده در این منطقه داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سه =