طبس و نهبندان با خشکسالی شدید روبرو هستند

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که خشکسالی ۱۴ تا ۱۵ سال است که کشاورزان و مردم استان را آزار می‌دهد، گفت: در برخی از نقاط استان مانند طبس و نهبندان با خشکسالی شدید روبرو هستیم.

طبس نیوز:معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که خشکسالی ۱۴ تا ۱۵ سال است که کشاورزان و مردم استان را آزار می‌دهد، گفت: در برخی از نقاط استان مانند طبس و نهبندان با خشکسالی شدید روبرو هستیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،سید کاظم اولیایی اظهار داشت: هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی از ۲۰ تا ۲۶ مهر‌ماه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که دو سوم خراسان جنوبی در معرض خطر بالای زلزله قرار دارد ادامه داد: در این هفته برنامه‌های متفاوتی برای ایمنی از این بلای طبیعی پیش‌بینی شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: فعل و انفعالات طبیعی جریان‌هایی است که اگر شدت پیدا کند تبدیل به بحران می‌شود.

اولیایی با بیان این‌که خشکسالی ۱۴ تا ۱۵ سال است که کشاورزان و مردم استان را آزار می‌دهد، افزود: در برخی از نقاط استان مانند طبس و نهبندان با خشکسالی شدید روبرو هستیم.

وی بحران‌های طبیعی را نیازمند برنامه‌ریزی دانست و یادآور شد: برخی از بحران‌ها نیازمند مقابله و برخی نیازمند پیشگیری هستند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های این هفته متذکر شد: برگزاری مانورهای مختلف برای مقابله با بلایای طبیعی، برگزاری دوره‌های آموزشی، نمایشگاه امدادی، کنفرانس‌های خبری و افتتاح برخی از پروژه‌های در ارتباط با مدیریت بحران از جمله این برنامه‌ها است.

اولیایی با بیان این‌که هشت دوره آموزشی در این هفته پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: همچنین بیش از ۳۰ مورد مانور در این هفته در استان عملیاتی می‌شود.

وی از افتتاح ۳۵ پروژه در این هفته در استان خبر داد و گفت: از سال ۸۴ تاکنون یک‌هزار و ۸۷۶ پروژه توسط مدیریت بحران استان افتتاح شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هزینه‌کرد این پروژه‌ها را ۲۹۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حدود ۶۳ میلیارد تومان برای طرح‌های بازسازی هزینه شده است.

اولیایی با بیان این‌‌که ۹۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های مقابله با بحران هزینه شده است، ادامه داد: همچنین ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آمادگی هزینه شده است.

وی اذعان داشت: مبلغ ۳۹ میلیارد تومان برای پیشگیری هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =