هدف مذاکره با آمریکا تنویر افکار عمومی جهان است

امام جمعه موقت طبس گفت: ایران از پذیرش گفت‌وگو با آمریکا انتظار حل هیچ مشکلی را ندارد و هدف دولتمردان کشورمان تنها تنویر افکار عمومی جهان در قبال ایران است.

طبس نیوز:امام جمعه موقت طبس گفت: ایران از پذیرش گفت‌وگو با آمریکا انتظار حل هیچ مشکلی را ندارد و هدف دولتمردان کشورمان تنها تنویر افکار عمومی جهان در قبال ایران است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به تماس تلفنی اوباما با روحانی و همچنین رایزنی‌های وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک، اظهار داشت: گاهی ممکن است که دشمن، ما را به صلح فراخواند که در چنین شرایطی معیار پذیرش صلح باید رضایت خداوند متعال و حفظ منافع و عدم ایجاد سلطه بر مسلمانان باشد.

وی ادامه داد: اگر صلح سبب ایجاد آرامش و گشایش در امور شده، دغدغه‌ای را از بین برده و یا مشکلی از جهان را برطرف کرده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، منعی برای آن وجود ندارد و خوب است که گفت‌وگو و صلح انجام شود، اما به موضوع رابطه بین ایران و آمریکا که اختلافات به صورت اساسی، اصولی و ماهیتی از جمله در مورد فلسطین اشغالی است، چندان نمی‌توان خوش‎بین بود.

خطیب جمعه موقت طبس بیان کرد: گفت‌وگو در شرایط کمبود وقت حتی به صورت تلفنی مجاز نیست، چراکه در چنین شرایطی فرصت تفکر و تصمیم‌گیری از رئیس‌جمهور کشورمان گرفته شد.

وی تصریح کرد: درست است که ملت ایران همواره آماده صلح هستند، اما به طور قطع این به معنی فراموش کردن توطئه‌ها و جنایات آمریکا نیست و مشی دین ما نیز این است که به دشمن خوش‌بین نباشیم که مقام معظم رهبری نیز اخیراً تأکید فرمودند که دولتمردان آمریکا غیرقابل اعتماد، خودبرتربین و غیرمنطقی هستند و گفت‌وگو و توافق با شخص غیرمنطقی هم ممکن نیست.

امام جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: ایران از پذیرش گفت‌وگو با آمریکا انتظار حل هیچ مشکلی را ندارد و هدف دولتمردان کشورمان نیز تنها روشن ساختن افکار عمومی جهان است و به این موضوع نیز آگاهیم که هدف آمریکا از گفت‌وگو با ایران، فراهم شدن امکان جاسوسی در ایران و کمین برای یک اقدام جنایتکارانه دیگر در راستای ضربه‌زدن به مسلمانان است.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد از طریق گفت‌وگو با ایران، نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه داده و نهضت‌های آزادی جهان را ناامید کند و حتی اوباما در گفت‌وگو با نتانیاهو صراحتاً بیان کرد که دو اهرم حمله نظامی و تشدید تحریم‌ها علیه ایران همچنان در برنامه آمریکا قرار دارد و اشتباهاً این‌گونه برداشت کرده که فشار تحریم‌ها ایران را مجبور به پذیرش گفت‌وگو با آمریکا کرده است.

مؤدب یادآور شد: شعار «مرگ بر آمریکا» که از سوی ملت ایران بیان می‌شود به معنی مرگ بر نخبگان و ملت آمریکا نیست، بلکه در واقع مرگ بر تفکر استکباری آمریکاست و اگر دولتمردان آمریکا امروز تصور می‌کنند که ملت ایران از بروز نشانه‌های ارتباط ایران و آمریکا خوشحال هستند یا آمریکا را دوست خود می‌دانند، کافیست گوش‌های خود را باز کنند تا باز هم شعار «مرگ بر آمریکا» را از ملت ایران بشنوند.

وی گفت: همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرموده‌اند، اگر آمریکا در طول تاریخ یک اقدام صحیح در قبال ملت ایران انجام داده باشد همین قطع رابطه یک طرفه با ایران بوده است و امروز نیز ما به هیچ عنوان به برقراری رابطه با آمریکا مشتاق و خوش‌بین نیستیم.

خطیب جمعه موقت طبس یادآور شد: ارتباط آمریکا با کشورهایی مانند عربستان، پاکستان، افغانستان، ترکیه و… به هیچ عنوان برای این کشورها کارگشا نبوده است و در واقع آمریکا حتی توان تأمین امنیت کشور خود را نیز ندارد.

تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)، گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، تبریک پیشاپیش عید سعید قربان، گرامیداشت سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی و اشاره به برگزاری دعای عرفه، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =