تعاونیهای خرمای طبس از تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی خراسان جنوبی بهره مند می شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنوز صندوق توسعه بخش کشاورزی در طبس راه اندازی نشده است گفت: تعاونیهای فراگیری خرما به عضویت صندوق استانی حمایت از بخش کشاورزی در می آیند تا بتوانند از تسهیلات و امکانات این صندوق استفاده کنند.

طبس نیوز:رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنوز صندوق توسعه بخش کشاورزی در طبس راه اندازی نشده است گفت: تعاونیهای فراگیری خرما به عضویت صندوق استانی حمایت از بخش کشاورزی در می آیند تا بتوانند از تسهیلات و امکانات این صندوق استفاده کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر، غلامرضا هادربادی اظهارکرد: در شهرستان طبس ۱۷۵۰ هکتار سطح زیر کشت خرمای می باشد  و با توجه به شرایط خاص اقلیمی طبس خرمای این شهرخرمایی با کیفیت است وزیرساختهای توسعه کشت خرمای در طبس فراهم است.

وی با بیان اینکه درایستگاه سازگاری گونه های مختلف نخیلات شانزده رقم موجود است که سازگاری خود را نشان داده است، ادامه داد: امروز این ارقام به ۵۰ رقم افزایش یافته که سازگاریشان مورد برسی قرار می گیرد.

هادربادی افزود: گلخانه پرورش نهال های خرمایی که از طریق کشت بافت توزیع می شوند در میان باغداران نیز وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دوفقره مجوز فراوری و بسته بندی خرما نیز داده شده است، تاکید کرد: آنچه به افزایش سطح زیر کشت و کیفیت خرما کمک خواهد کرد گسترش صنایع فراوری و توزیع نهال کشت بافتی است  که هزینه کمتر و کیفیت بالاتری دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با مساعدتی که درخصوص گلخانه پرورش نهال کشت بافتی صورت خواهد گرفت گلخانه نهال کشت بافتی خرما درطبس  افزایش یافته و نهال مورد نیاز شهرستان و استان را تامین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درخصوص وضعیت صندوق حمایت از بخش کشاورزی طبس گفت: کار شناسایی انجام و طرح مورد نظر تهیه و درحال بررسی است و امید است به زودی با اختصاص سهم دولتی این صندوق شکل بگیرد.

هادربادی بیان کرد: تعاونیهای فراگیری که در بحث خرما نقش دارند مقرر شده به عضویت استانی صندوق حمایت از بخش کشاورزی درآیند تا بتوانند از تسهیلات و امکانات این صندوق استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 4 =