۱۵ هزار تن سبزیجات در طبس برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۵ هزار تن سبزیجات برگی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

طبس نیوز:مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۵ هزار تن سبزیجات برگی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر،محمود اسدی با بیان اینکه ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت سبزیجات است، گفت: پیش بینی می شود  از این سطح بیش از ۱۵ هزار تن انواع سبزیجات برگی برداشت شود.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان کشت سبزی از دهه دوم مردادماه در  طبس شروع و تا اواسط ابان ماه  ادامه و برداشت آن از دهه دوم مهرماه شروع و تا اواخر فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی متوسط عملکرد سبزیجات برگی در شهرستان طبس را ۳۰ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: سبزیجات برگی این شهرستان شامل اسفناج، جعفری، شنبلیله، شوید، شاهی،گشنیز، ریحان، نعنا، تره، تربچه، پیازچه و کاهو… است.

اسدی خدمات  ارائه شده به سبزی کاران را تامین نهاده های کشاورزی از قبیل کود، سم و خدمات کارشناسی اعلام کرد و افزود: در سال زراعی جاری  هشت قطعه مزرعه الگویی سبزی در روستاهای رحمت آباد، فهالنج، کریت، دیهشک و هادی آباد ایجاد شده است که نتایج آن در صورت سازگاری و عملکرد مطلوب جهت توسعه به  بهره برداران منتقل خواهد شد.

وی افزود: همچنین علاوه بر واحد سبزی خشک کنی قبلی یک واحد سبزی خشک کنی جدید به ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ تن سبزی خشک با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی در شرف راه اندازی و بهره برداری است.

به گفته اسدی شهرستان طبس مقام اول سطح زیرکشت و تولیدسبزیجات استان را به خود اختصاص داده و محصول تولیدی به استانهای همجوار صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =