ذره‌ای از ایجاد رابطه با آمریکا خوشحال نیستیم

امام جمعه موقت طبس درباره تعامل ایران و آمریکا گفت: مصحلت کشور و صلاحدید رهبری و سیاسون را خواهیم پذیرفت، اما حتی ذره‌ای در ته دل‌مان از ایجاد رابطه با آمریکا خوشحال نیستیم، چراکه قرآن ما را از ارتباط با کفار منع کرده است.

طبس نیوز:امام جمعه موقت طبس درباره تعامل ایران و آمریکا گفت: مصحلت کشور و صلاحدید رهبری و سیاسون را خواهیم پذیرفت، اما حتی ذره‌ای در ته دل‌مان از ایجاد رابطه با آمریکا خوشحال نیستیم، چراکه قرآن ما را از ارتباط با کفار منع کرده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به سالروز تصویب لایحه کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۰ در ایران، اظهار داشت: سردمداران آمریکا همواره دارای خوی استکباری و قانون‌گریزی بوده‌اند و در موقعیت‌هایی هم که امکان وضع قانون را داشته‌اند قوانین را به نفع خود وضع کرده و برای خود در زمینه‌های مختلف حق وتو قائل شده‌اند.

وی ادامه داد: خوی استکباری آمریکا ۵۰ سال قبل با آمریکایِ اکنون هیچ تغییر نکرده است، چراکه اکنون نیز آمریکا مثلاً در کشور افغانستان درصدد اخذ مصونیت قضائی است و گویی آمریکا دنیا را همان دنیای ۵۰ سال پیش می‌داند و برای مردم هم هیچ حقی قائل نیست؛ اما سردمداران آمریکا باید بدانند آن دورانی که آمریکا تصمیم بگیرد و دیگر کشورها بپذیرند، گذشته است و امروز بشریت بیدار و هوشیار هستند.

خطیب جمعه موقت طبس درباره تعامل ایران و آمریکا تصریح کرد: مصحلت و منافع کشور و جهان اسلام و بشریت و صلاحدید رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاسیون کشورمان، هرچه اقتضا کند، خواهیم پذیرفت اما به‌طور قطع ما به‌عنوان مسلمان حتی ذره‌ای در ته دل‌مان از ایجاد رابطه و گفت‌وگو با آمریکا خوشحال نیستیم، چراکه قرآن ما را از ارتباط با کفار منع کرده است.

وی بیان کرد: آمریکا در قبال ایران سیاست‌های راهبردی و تاکتیکی را دنبال می‌کند که از جمله آن حفظ اجماع حدود پنج کشور علیه ایران، عدم پذیرش حق غنی‌سازی برای ایران، اجرای تحمیلی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، محدود کردن دامنه و کاهش سرعت پیشرفت ایران و انجام تعامل با ایران همراه با فشار است، چراکه سران آمریکا معتقدند نمی‌توان بدون اعمال فشار با ایران تعامل کرد، اما باید بدانند که ایران اهل منطق است و نپندارند که  با تحت فشار مجبور به تعامل خواهیم شد، زیرا ما پیروان خط سرخ امام حسین(ع) هستیم و عاشورا را الگوی خود قرار داده‌ایم و امروز هم فریاد می‌زنیم «هیهات من‌الذله».

امام جمعه موقت طبس اضافه کرد: یکی از تاکتیک‌های آمریکا لغو برخی تحریم‌های غیرمؤثر علیه ایران و در قبال آن انتظار عمل کردن ایران به تمامی خواسته‌های آمریکاست و در واقع سردمداران آمریکا معتقدند که تحریم علیه ایران در هر شرایطی باید استمرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اما ایران دارای راهبردها و تاکتیک‌هایی بسیار شفاف و روشن است و سیاسیون ما با مدنظر قرار دادن خطوط قرمز ترسیمی توسط مقام معظم رهبری، حتی ذره‌ای از حقوق ملت ایران عقب نخواهند نشست و به طور قطع دشمن مجبور به پذیرش حقوق ایران خواهد شد.

اشاره به بازگشت حجاج از سرزمین وحی به کشور، تشریح واقعه غدیر، بیان فضائل حضرت امام علی(ع)، تأکید بر لزوم تبعیت محض از ولایت فقیه، اشاره به سالروز نزول سوره شریفه هل‌اتی و روز مباهله، و گرامی‎داشت سالروز شهادت شهید فهمیده از دیگر سخنان حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =